اعلام فرمت جدید جام‌جهانی با تغییرات گسترده!

فرمت برگزاری جام‌جهانی برای دوره بعدی (۲۰۲۶) با موافقت فیفا تغییر کرد و در جام‌جهانی بعدی ۱۰۴ بازی در ۳۹ روز با حضور ۴۸ تیم به‌انجام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از ماه‌ها بالاخره فیفا فرمت جدید برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶ را تأیید کرد و حالا با تغییرات گسترده و عجیبی باید بازی‌های جام‌جهانی را در دوره‌های بعدی تماشا کنیم. آن‌هم درحالی که این فرمت با مخالفان زیادی مواجه شده بود اما از این پس نحوه برگزاری جام‌جهانی به‌شکلی متفاوت به انجام خواهد رسید.

فرمت برگزاری مسابقات جام‌جهانی به‌شرح زیر است:

مسابقات جام‌جهانی با حضور ۴۸ تیم در ۱۲ گروه چهار تیمی آغاز می‌شود و هر تیم در مرحله گروهی سه بازی انجام می‌دهد.

دو تیم برتر هر گروه به‌همراه هشت تیم برتر که جایگاه سوم گروه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند (در مجموع ۳۲ تیم)، راهی مرحله یک‌شانزدهم نهایی می‌شوند و برای رسیدن به فینال با هم رقابت خواهند کرد.

از زمانی که باشگاه‌ها باید بازیکنان خود را برای حضور در جام جهانی آزاد کنند، به‌علاوه روزهای برگزاری این تورنمنت و روزهای استراحتی که وجود دارد، طول این دوره از مسابقات ۵۶ روز می‌شود که این مدت‌زمان درست به‌همان اندازه جام‌های جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ است.

همچنین ۱۶ شهر میزبان مسابقات خواهند بود و ۱۰۴ بازی در طول ۳۹ روز برگزار خواهد شد که این یعنی نسبت به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۲۴ بازی بیشتر برگزار خواهد شد.

کد خبر 647879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.