برخورد جدی با حرکات هنجارشکنانه / پلیس مخالف شادی مردم نیست

جانشین فرماندهی انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با حرکات هنجارشکنانه امنیت و آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازند به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدسعید یاری امروز _ سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند _ در نشست ویژه چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: پلیس در راستای فرهنگ‌سازی چهارشنبه سوری اقدامات خوبی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی استان در فضای مجازی و فضای حقیقی انجام شده است.

وی اضافه کرد: با رویه‌ای که در این سال‌ها و در سایه بی‌توجهی والدین و فرهنگ غلطی که از چهارشنبه‌سوری در جامعه به وجود آمده است، هرساله شاهد وقوع حوادث جبران‌ناپذیری برای مردم به خصوص قشر جوان و نوجوان هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، بلکه در کنار مردم است، گفت: رعایت حقوق شهروندان خط قرمز پلیس است و با کسانی که بخواهند با حرکات هنجارشکنانه امنیت و آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به نقش کلیدی خانواده‌ها در این روزتصریح کرد: توصیه می‌کنیم خانواده‌ها در کنار فرزندان خود باشند با نظارت بر اعضای خانواده خود مواظب رفتار فرزندانشان باشند تا شاهد وقوع حوادث ناگواری نباشیم.

سرهنگ یاری تصریح کرد: پلیس امنیت و آرامش عموم مردم را اولویت خود می‌داند و در این آئین با برنامه‌ریزی مناسب و چینش نیرو در اماکن مهم و اشرافیت پلیسی در جهت مدیریت این برنامه خاص سعی و تلاش مضاعفی خواهد داشت تا بتوانیم تصویری زیبا از نظم و امنیت در سطح استان ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و به خصوص گروه‌های در معرض خطر است، معلومات، آگاهی‌ها، نگرش، اعتقادات و باورهای افراد در مورد هر موضوعی نظیر حوادث چهارشنبه سوری عوامل مستعدکننده رفتار سالم و پیشگیری از حوادث را تشکیل می‌دهد، این عوامل در فرد ایجاد انگیزه می‌کند تا رفتار خود را تغییر دهد و از بروز این حوادث جلوگیری کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در جامعه ما حوادث و آسیب‌هایی مانند حوادث ناشی از مواد محترقه و منفجره یا آتش افروزی چهارشنبه سوری، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان است پس باید با برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر بر فرزندانمان از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنیم.

کد خبر 647866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.