فرآیند رفع تداخلات ارضی کشاورزی نباید به‌هیچ‌دلیلی متوقف شود

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: استان‌هایی که در زمینه رفع تداخلات عملکرد مطلوبی نداشتند، باید در سال جدید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند تا بتوانند در پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات ارضی کشاورزی را به اتمام برسانند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با سازمان نقشه‌برداری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح شده است تا بتوانیم مشکل استان‌هایی را که با کمبود عکس‌های هوایی مواجه هستند، حل کنیم.

وی افزود: نبودِ عکس‌های هوایی دلیل خوبی برای اجرا نشدن رفع تداخلات نیست؛ این فرآیند نباید به هیچ دلیلی متوقف شود و استان‌ها براساس مصوبه کارگروه مرکزی رفع تداخلات عمل کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: استان‌هایی که در رفع تداخلات عملکرد خوبی ندارند، باید تعداد جلسات کمیسیون را در سال جدید افزایش دهند و براساس برنامه تکلیفی اعلام شده عمل کنند.

افلاطونی گفت: شهرستان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات نداشتند باید فعال شوند، در شهرستان‌ها باید نظارت بر پیمانکاران و مشاوران افزایش یابد و براساس دستورالعمل صادر شده برای آن‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و روش‌های نوین نسبت به پایش اراضی و شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز استفاده شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تغییر کاربری‌های غیرمجاز، شناسایی‌ها و اقدامات حقوقی و قضائی و همین طور تغییر کاربری‌های مجاز باید در چارچوب پنجره واحد مدیریت زمین انجام شود.

افلاطونی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و موضوع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این ایام، باید تمهیدات ویژه‌ای از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها اندیشیده شود که برگزاری مانور مشترک گشت‌های حفاظت از اراضی با همراهی دستگاه‌های مرتبط با حوزه زمین انجام شود.

وی گفت: به‌زودی بخشنامه‌ای از سوی وزیر جهاد کشاورزی به استان‌ها ارسال خواهد شد تا یک منطقه در هر شهرستان به عنوان پایلوت و الگو برای طرح یکپارچه‌سازی در نظر گرفته شود، در این نامه تکالیف رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر افراد و دستگاه‌های ذی‌ربط مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: خودروهای گشت حفاظت از اراضی در ایام تعطیلات فعال باشند و در عرصه حضور داشته باشند و گزارش عملکرد خود را نیز به صورت روزانه اعلام کنند.

کد خبر 647818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.