آموزش پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری به ۱۵۰۰ دانش‌آموز

شهردار زرین‌شهر گفت: کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی به عنوان اصل مهم پیشگیری از حوادث تلخ آخر سال در مسیر آموزش نسل جوان و نوجوان شهر حرکت کرده‌اند تا دانش‌آموزان از خطرات بعضی از اقدامات چهارشنبه‌سوری و شیوه مقابله با این خطرها آگاه شوند.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آئین‌های کهن ریشه‌های فرهنگی یک جامعه به‌شمار می‌آید که باعث ایجاد همدلی میان شهروندان می‌شود و به هر میزان این آئین‌ها غنی‌تر باشد همدلی و یکرنگی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بدعت‌های نادرست، چهارشنبه آخر سال را به شبی پر دلهره و اضطراب برای خانواده‌ها تبدیل کرده است، افزود: فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال نوید دهنده عید باستانی و بهار زندگی است که از قدیم‌الایام نماد و بهانه‌ای برای شادی مردم ایران به‌شمار می‌آید، اما امروزه بعضی اقدامات همچون صدای مهیب انفجار ترقه‌های دست‌ساز موجب شده است ترس و استرس به جای شادی بر وجود شهروندان مستولی شود.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه نبود آگاهی‌ها در زمینه استفاده از ترقه و آتش‌های بزرگ موجب بروز حوادث خواهد شد، تصریح کرد: کارشناسان بر این باور هستند جشن‌هایی مانند چهارشنبه‌سوری فرصتی برای جوانان است تا انرژی خود را تخلیه کنند، تلاش برای مهار آنها با اقدامات سختگیرانه تنها موجب مقاومت بیشتر و اقدامات غیرقابل پیش‌بینی خواهد شد، از این رو شهرداری تلاش کرده است با اقدامات فرهنگی نسل جوان را با خطرات استفاده از ترقه دست‌ساز آشنا کند.

اسماعیلی‌احمدی گفت: کارکنان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی به عنوان اصل مهم پیشگیری از حوادث تلخ آخر سال در مسیر آموزش نسل جوان و نوجوان شهر حرکت کرده‌اند و بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز از خطرات بعضی از اقدامات چهارشنبه‌سوری و شیوه مقابله با این خطرها آگاه شده‌اند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم والدین در این شب همراه فرزندانشان باشند و از آنها مراقبت کنند تا کار به اعمال خطرناک نرسد، افزود: شهروندان چنانچه حادثه‌ای خارج از اراده و توان شهروندان رخ داد با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند تا با حضور آتش‌نشانان از بروز حادثه‌های فاجعه بار جلوگیری شود.

کد خبر 647811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.