استقرار آتش‌نشانان آستارا در شهر برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر مرزی آستارا از استقرار نیروهای این واحد در سه نقطه شهر به منظور مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

سهند نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی آستارا با استقرار در سه نقطه این شهر از جمله پل فارابی، خیابان حکیم‌نظامی، کوچه حمزه‌بیک و با یک اکیپ گشت شبانه‌روزی، آماده مقابله با هر نوع حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال هستند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: این شهر چهارشنبه‌سوری سال گذشته را بدون حادثه و اتفاق ناگوار سپری کرد و تنها هفت مورد آتش‌سوزی لاستیک رخ داد که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان، مهار شد.

نعمتی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، شهروندان از روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در پارکینگ واحدهای مسکونی، معابر، کوچه و خیابان‌های نزدیک پست‌های برق و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه والدین در مراسم چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا آگاه کنند، تاکید کرد: کودکان و نوجوانان از تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی به خصوص در منزل و زیرزمین و نگهداری و حمل مواد آتش‌زا و انفجاری، حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خود پرهیز کنند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا اضافه کرد: شهروندان از ریختن مایعات سریع‌الاشتعال مانند بنزین و تینر روی آتش بپرهیزند، هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنند و به هیچ عنوان این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند، چراکه در صورت انفجار، ذرات شیشه و فلز به اطراف پرتاب می‌شود و آسیب‌های شدیدی به وجود می‌آورد.

نعمتی گفت: بالن‌های آرزو پس از رهاسازی به سیم‌های برق، درختان شهری، مناطق جنگلی و سقف واحدهای مسکونی و تجاری گیر می‌کند و سبب وقوع آتش‌سوزی و وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیر می شود؛ لذا از شهروندان انتظار داریم چهارشنبه آخرسال و زمان تحویل سال جدید از رهاسازی بالن‌های آرزو به آسمان خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان با رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی بلافاصله با شماره ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی آستارا تماس بگیرند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین، امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 647781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.