اصفهان ۵ خط مترو نیاز دارد/ امیرچخماق، میزبان جشن سال تحویل

پر بازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لزوم راه‌اندازی پنج خط مترو در اصفهان، لزوم ارائه طرح‌های تفصیلی برای تعریض خیابان‌های گذرگاهی اصفهان، رنگ‌آمیزی درختان شاهین‌شهر با رنگ پلاستیکی غیرمضر، انتقاد عضو شورای شهر تهران از کم‌کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، ایجاد سایت بانوان در هشت پارک مشهد، لزوم توجه به محرومیت‌زدایی در شورای ششم شیراز، لزوم اختصاص ماشین‌آلات به شهرهای تازه‌تأسیس، لزوم استقرار شبکه بهداشت در فلارد و برگزاری جشن تحویل سال در میدان امیرچخماق یزد را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

لزوم راه‌اندازی ۵ خط مترو در اصفهان

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: راه‌اندازی و تکمیل خط دو مترو اصفهان از جمله اقدامات در این دوره شورای اسلامی شهر است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان ۱۴۰۳ فاز اول خط دو مترو اصفهان راه‌اندازه می‌شود، امروزه ساخت هر یک کیلومتر قطار شهری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که البته یک هزینه الزامی و ضروری مبتنی بر سرمایه‌گذاری برای آینده شهر است.

وی ادامه داد: معتقدیم حداقل باید پنج خط مترو در اصفهان راه‌اندازی کنیم تا باعث سهولت تردد شهروندان و استفاده از حمل‌ونقل عمومی شود.

لزوم ارائه طرح‌های تفصیلی برای تعریض خیابان‌های گذرگاهی اصفهان

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با ارائه طرح‌های تفصیلی درباره تعریض خیابان‌های گذرگاهی، می‌توانیم خیابان‌های گلوگاهی را بازکرده، طرح بازآفرینی را اجرا کنیم.

وی در خصوص وضعیت مسکن خاطرنشان کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی انسان است که امروز با توجه به شرایط خاص کشور اهمیت بیشتری دارد، در این راستا از ابتدای سال با توجه به دغدغه شورا و شهرداری قرارگاه مسکن و بازآفرینی در شهرداری تشکیل و جلسات مکرری در این زمینه با حضور شهردار برگزار شد.

میرباقری تصریح کرد: توقع ما این بود که به ازای هر جلسه، حداقل یک جلسه با حضور مدیر منطقه در محل منطقه برگزار شود، اما برخی مدیران مناطق نسبت به بازآفرینی اهتمام لازم نداشتند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال آینده سعی می‌کنیم ماهانه گزارش پیشرفت پروژه بازآفرینی مناطق را رصد کنیم، البته اهتمام و جدیتی که ستاد بازآفرینی و وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی دارد را در استان شاهد نیستیم.

رنگ‌آمیزی درختان شاهین‌شهر با رنگ پلاستیکی غیرمضر

گلجهان شکرزاده، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شاهین‌شهر اظهار کرد: مدیریت شهری با نصب سازه‌های خلاقانه طرح‌های نوروزی متناسب با بهار را به منظور استقبال از بهار و آماده‌سازی فضای شهری برای تحول سال در همه محلات و نواحی شاهین‌شهر اجرا می‌کند.

وی با بیان این‌که رنگ بهار یک رویداد هنری و تعاملی است، مشارکت اجتماعی بانوان، ایجاد انگیزه و تهییج روحیه نشاط را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد و افزود: رنگ‌آمیزی درختان با هماهنگی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان اصفهان با ترکیبی از سموم آفات کش‌ها و رنگ پلاستیکی غیر مضر انجام می‌شود که علاوه بر زیباسازی و رنگین کردن فضای شهری از ترک‌خوردگی پوست درختان و دیگر امراض آن‌ها در گرمای تابستان محافظت می‌کند.

انتقاد عضو شورای شهر تهران از کم‌کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شهردار تهران که در برنامه پیشنهادی خود به شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد، ایجاد نهضت پارکینگ‌سازی در سطح شهر بوده است.

وی افزود: آمار اعلام شده از سوی مراجع ذی‌ربط در شهرداری این کلان‌شهر نشان می‌دهد که سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، کم‌کاری جدی در احداث پارکینگ در سطح شهر تهران داشته است.

مظفر افزود: این نوع کارکرد در احداث پارکینگ قابل قبول نیست و شورای اسلامی شهر تهران از مدیران حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به‌ویژه از سازمان حمل‌ونقل ترافیک انتظاری بیشتر از این عملکرد دارد.

مظفر ادامه داد: شهرداری تهران باید از منابع اختصاصی برای توسعه پارکینگ‌ها استفاده کند و گزارش اقدامات را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

ایجاد سایت بانوان در هشت پارک مشهد

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در برنامه‌های مدیریت شهری، طی ادوار مختلف، خلأ توجه به حوزه زنان و نیازهای این قشر از جامعه بسیار محسوس بود.

وی با تأکید بر این‌که نیازهای بانوان باید به دست بانوان پاسخ داده و برطرف شود، افزود: از سوی دیگر، اعتبار متناسبی نیز ویژه تشکل‌های حوزه بانوان نداشتیم و برآیند این نقصان‌ها موجب شد تا شورای ششم، برای اولین بار نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده اقدام کند.

سلیمی با بیان این‌که توجه به حوزه بانوان را در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجدانه دنبال کردیم، گفت: توسعه پارک‌ها و زیرساخت‌های شهری ویژه بانوان، مصداق بارز عملیاتی شدن این رویکرد در حوزه سخت‌افزاری است؛ در هشت پارک بزرگ‌مقیاس شهری، برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد سایت بانوان انجام شده که بعضی از آن به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد.

لزوم توجه به محرومیت‌زدایی در شورای ششم شیراز

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: مطالعات زمین‌شناسی و شناخت گسل‌های شیراز به‌رغم مطالعات قبلی که به صورت جامع نبوده است، این بار به صورت جامع توسط مرکز مطالعات زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری مشترک توسط شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است، امیدواریم نتایج آن به‌زودی اعلام خواهد شد، بنابراین از شهردار درخواست می‌کنم اهتمام لازم را برای پیگیری این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار این شهر افزود: تا زمانی که نقشه عناوین محرومیت‌های شهر شیراز تهیه نشود و عموم مردم و متخصصان امر مطلع نشوند که پروژه‌ها برای رفع محرومیت کدام‌است و در چه زمان با کدام منبع و توسط چه دستگاه‌هایی اجرا می‌شود، کماکان در مسیر صحیح رفع محرومیت قرار نداریم.

لزوم اختصاص ماشین‌آلات به شهرهای تازه‌تأسیس

محمود بهارلویی، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به توزیع ناعادلانه اعتبارات تملک دارایی موضوع ماده (۲۳) قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بین شهرداری‌ها اظهار کرد: تعدادی از شهرداری‌ها این اعتبارات را دریافت نکردند که درخواست می‌شود پیگیری از سوی مسئولان به منظور رعایت مساوات انجام شود.

وی تأکید کرد: همچنین اختصاص ماشین‌آلات به شهرهای تازه‌تأسیس از عمده مطالبات است.

لزوم استقرار شبکه بهداشت در فلارد

عطاالله حسین‌پورآقایی، سخنگوی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم استقرار هرچه زودتر شبکه بهداشت شهرستان فلارد، اظهار کرد: با توجه به تازه تأسیس بودن این شهرستان، توجه به ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی آن از مطالبات شهروندان این منطقه است و تأمین نیروی انسانی بهورز، دارو و امکانات ضروری از جمله سیستم کامپیوتر و دستگاه برق اضطراری در مرکز بهداشت شهر سردشت و بخش رودشت ضروری است.

حسین‌پورآقایی اضافه کرد: انتظار می‌رود برای پیش‌بینی مکان‌های تخلیه فاضلاب در نقاطی که شبکه فاضلاب ندارند، مراکز بهداشت، همکاری لازم را با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته باشد.

برگزاری جشن تحویل سال در میدان امیرچخماق یزد

بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تدارک برنامه‌های متعدد فرهنگی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ و آمادگی کامل استان برای استقبال از مسافران نوروزی یزد، از برگزاری جشن تحویل سال با برنامه‌های ویژه و شاد در میدان امیرچخماق این شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ضرورت آمادگی کامل این کلان‌شهر برای ایام نوروز، ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد از چند ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده است که جاذبه‌های گردشگری یزد در حوزه‌های مختلف طبیعی، مذهبی و تاریخی آمادگی کامل را برای استقبال از مسافران داشته باشد و از جمله مباحثی که به‌صورت ویژه برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است، اقدامات و برنامه‌های فرهنگی است که ویژه این ایام در نقاط مختلف شهر به‌ویژه مناطق گردشگرپذیر اجرا می‌شود.

کد خبر 647768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.