شأن کارشناس همانند قاضی و وکیل در امر تحقق عدالت متبلور است

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شأن کارشناس همانند قاضی و وکیل در امر تحقق عدالت و استیفای حقوق مردم متبلور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در آئین کلنگ‌زنی احداث ساختمان کانون کارشناسان رسمی دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارجاع امور کارشناسی در پرونده‌های قضائی به کارشناسان رسمی نقش بسیار مهمی در اطاله دادرسی دارد، اظهار کرد: شأن کارشناس همانند قاضی و وکیل در امر تحقق عدالت و استیفای حقوق مردم متبلور است.

وی افزود: از آنجاکه نهاد کارشناسی به عنوان ملجأ و مرجعی برای تشخیص امور نزد مردم شناخته شده است باید سعی شود تا نظرات کارشناسی به صورت دقیق و متقن در پرونده‌های قضائی ارائه شود تا ضمن تسریع در روند رسیدگی از اطاله دادرسی‌ها جلوگیری به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: پروژه ساختمانی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در دو سال ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: نهاد قضائی کشور یک دستگاه حاکمیتی است که ارتباط مستمر و مستقیم با ارباب رجوع دارد، از این رو اصول رعایت اخلاق حرفه‌ای، تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی شایسته به مردم به عنوان اهداف عالیه این دستگاه تلقی می‌شود.

بهرامی افزود: بر اساس این اهداف کارکنان مجموعه قضائی باید با رعایت احترام و کرامت انسانی شهروندان، مبنای کار خود را اجرای قانون قرار داده و از انجام هرنوع رفتاری که می‌تواند در رعایت قوانین و ضوابط اداری خلل وارد کند، اجتناب کنند.

وی با اشاره به نحوه عملکرد مقامات قضائی در برخورد با جرایم سبک، گفت: قضات محاکم علی‌رغم اعمال مجازات‌های قاطع برای محکومان باید استفاده از تأسیسات ارفاقی و مجازات‌های جایگزین حبس را نیز مد نظر خود قرار دهند. لازم است در نظر داشته باشیم که وجود اختلاف منجر به قطع ارتباط نمی‌شود، بلکه می‌تواند سرآغاز بسیاری از عداوت‌ها و نابسامانی‌ها در اجتماع باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: اضافه کرد: در اجرای قانون مردم را یکسان می‌بینیم و با افراد متخلف در حوزه شهری یکسان برخورد می‌کنیم، همچنین اشرافیت و عمل به قانون امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، با حضور رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری و تنی چند از مسئولان آئین کلنگ‌زنی احداث ساختمان کانون کارشناسان رسمی دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کد خبر 647767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.