آماده‌باش ۲۵۰ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آماده‌باش کامل ۲۵۰ آتش‌نشانان با ۸۰ دستگاه خودروی اطفای حریق برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر سال به منظور استقبال از بهار و مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال، مرخصی تمام نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از بیستم اسفندماه تا پانزدهم فروردین لغو می‌شود.

وی افزود: ۲۵۰ نیروی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با ۸۰ دستگاه خودروی اطفای حریق در ۱۵ ایستگاه و شش نقطه حساس شهر برای چهارشنبه سوری در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت وقوع حریق، به کمک شهروندان بشتابند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه چهارشنبه سوری سال گذشته در سطح شهر اتفاق ناخوشایندی رخ نداد، خاطرنشان کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته، ۳۱ حریق و حادثه در رشت اتفاق افتاد که ۱۶ مورد مربوط به چهارشنبه‌سوری و آتش‌سوزی جزئی کاه، کلش و لاستیک و یک مورد مربوط به پرتاب ترقه روی ساختمان بود که بلافاصله حریق توسط نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.

مؤمنی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته برپایی کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری» موجب کاهش حوادث خطرناک و تلخ در شهر رشت شده که به دلیل فرهنگ‌سازی و آگاهی بیشتر شهروندان و رعایت نکات ایمنی بوده است.

وی تصریح کرد: شهروندان از حمل مواد محترقه، آتش‌زا و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف خودداری کنند و به خانواده‌ها توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان را از خطرات جدی استفاده از این مواد آگاه کنند. شهروندان به منظور ایمنی بیشتر با اکتفا به آتش‌بازی جزئی و به جا آوردن سنت قدیمی، شبی زیبا، خاطره‌انگیز و بدون آسیب از چهارشنبه سوری را در کنار خانواده تجربه کنند.

شهروندان از پارک اتومبیل در گذرگاه‌ها و کوچه‌های کم‌عرض خودداری کنند

مؤمنی تاکید کرد: شهروندان از ریختن مواد سریع‌الاشتعال روی مواد آتش‌گیر خودداری و از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول‌ها، افشانه‌ها و حشره‌کش‌ها روی آتش پرهیز کنند و حتی‌الامکان یک کپسول خاموش‌کننده آتش پودری، نزدیک محوطه آتش داشته باشند.

وی ادامه داد: شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال از پارک اتومبیل در گذرگاه‌ها و کوچه‌های کم‌عرض و تنگ خودداری کنند، زیرا احتمال بروز خسارت بر اثر آتش‌بازی در اطراف خودروها بسیار زیاد است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: شهروندان از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی، کوچه‌ها و خیابان‌ها خودداری و از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده‌اند، دوری کنند، زیرا خطر از دست دادن عضوی از بدن یا مرگ را به همراه دارد.

مؤمنی افزود: هر ساله در کشور شاهد حوادث تلخی در ایام چهارشنبه‌سوری از جمله سوختگی‌های شدید، از دست دادن چشم یا پاره شدن پرده گوش هستیم، امیدواریم شهروندان با رعایت نکات ایمنی و ماندن در منزل روز خوش و ایمنی را سپری کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با ۳۸۰ نیرو و ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی که سه ایستگاه آن در نقطه مرکزی رشت واقع شده است، از طریق سامانه ۱۳۵ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و خدمات‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 647739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.