اجلاس جهانی بین‌المجالس با حضور فعال هیئت ایرانی

عضو هیئت رییسه مجمع زنان اتحادیه جهانی بین‌المجالس اسلامی گفت: با ورود هیئت ایرانی به بحرین، نشستی با رئیس مجلس و شماری از نمایندگان پارلمان بحرین برگزار و طی آن بر تقویت و برقراری مجدد رابطه ایران و بحرین تاکید شد.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکصدوچهل‌وششمین نشست اتحادیه جهانی بین‌المجالس (IPU) در پایتخت بحرین با دستور کار بررسی موضوع هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و اشاعه فرهنگ تحمل و رواداری میان ملت‌ها در حال برگزاری است. هیئتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز در این اجلاس حضور دارند.

وی با بیان اینکه در کمیته‌های دیگر مسائلی از جمله مقابله با حملات و جرایم سایبری از طریق قانونگذاری مؤثر و بررسی توازن منفی کربن جنگل‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: نخستین نشست هیئت رئیسه مجمع زنان اتحادیه جهانی بین‌المجالس روز گذشته در منامه برگزار شد و برگزاری سایر نشست‌ها همچنان ادامه دارد.

عضو هیئت رئیسه مجمع زنان اتحادیه جهانی بین‌المجالس ادامه داد: در جلسه هیئت رئیسه، دستور کارهایی تعیین شد و کارگروه‌هایی برای ارائه راه‌حل و راهکار پیرامون حل مشکلات مشترک زنان که در اقصی نقاط جهان با آنها روبه‌رو هستند، تشکیل شد.

وی همچنین تصریح کرد: برگزاری چهار نشست تخصصی در کنار دو کارگروه جانبی با تاکید بر مسائل زنان همچنین تأثیر حملات جرایم سایبری در حوزه زنان و اشاعه فرهنگ رواداری در حوزه کار و اشتغال آن‌ها از جمله دستور کارهای روز نخست این اجلاس بود.

آزاد با اشاره به اینکه روزهای آینده دستورالعمل‌هایی آماده خواهد شد و به همه مجالس کشورهای دنیا که عضو اتحادیه بین‌المجالس هستند، ابلاغ خواهد شد، افزود: دستورالعمل‌ها در هیئت رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین‌المجالس تعیین می‌شود و در قانونگذاری حوزه زنان اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی کمیته‌های دیگر اجلاسیه از جمله کمیته‌های توسعه پایدار، دموکراسی و حقوق بشر، پیش‌نویس قطعنامه و مجمع نمایندگان جوان بین‌المجالس و کمیته سازمان ملل تصریح کرد: در اکتبر سال ٢٠٢٣ در این رابطه نشست‌هایی برگزار خواهد شد که در آن کارگروهی برای ایجاد تغییر و اصلاح روند امور سازمان ملل متحد، به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

عضو شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گفت: کشورهای مختلف عضو باید پیشنهادهایشان را در این زمینه ارائه کنند که تک‌تک این موارد بررسی خواهد شد تا در نشست سران سپتامبر ٢٠٢۴ تغییرات و اصلاحات ساختار سازمان ملل متحد و رویه‌های موجود با نظر اعضا صورت پذیرد. به نظر می‌رسد با توجه به رویه‌های ناعادلانه و تبعیض‌آمیز در ساختار سازمان ملل، انجام هر گونه اصلاح یا تغییر در ساختار این سازمان قابل تأمل است.

وی با اشاره به اینکه ما در این سفر با استقبال گرم هیئت پارلمانی بحرین روبه‌رو شدیم، افزود: ابتدای ورود هیئت ایرانی به بحرین، نشستی با رئیس مجلس و شماری از نمایندگان پارلمان بحرین برگزار و طی آن بر تقویت و برقراری مجدد رابطه ایران و بحرین تاکید شد.

آزاد گفت: در اجلاس حاضر، چند نشست دوجانبه با رئیس‌جمهور عراق، هیئت پارلمانی امارات و کره جنوبی برگزار و درباره برخی مسائل منطقه و جهان بحث و تبادل نظر شده است. شماری از کشورهای حاضر نیز از توافق اخیر عربستان و جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند و این توافق را زمینه‌ساز تحولات سیاسی مثبت برشمردند.

کد خبر 647730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.