مخالفت مجلس با بررسی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت طبق اصل ۸۵

نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با بررسی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت از طریق اصل ۸۵ قانون اساسی خواهان بررسی این طرح به صورت عادی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وسوم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح تأسیس سازمان ملی اقامت طبق اصل هشتادوپنجم (۸۵) قانون اساسی با ۴۶ رأی موافق، ۱۳۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

ابوالفضل ابوترابی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال آینده سال پایانی مجلس یازدهم است و موضوعات مهمی از جمله برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار دارد و از سوی دیگر طرح تأسیس سازمان ملی اقامت از اهمیت بالایی برخوردار بوده، به‌طوری که شورای عالی امنیت ملی دو بار در این خصوص نامه به مجلس ارسال کرده است، ما برای اینکه بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم باید به‌سرعت اصل ۸۵ را بررسی کنیم.

وی با اشاره به تاکید شورای امنیت ملی بر به نتیجه رسیدن این طرح طی سه ماه افزود: در حال حاضر جمعیت اتباع خارجی در کشور ما به پنج تا هفت میلیون از ۷۳ کشور می‌رسد و شورای عالی امنیت ملی با برشمردن شش دلیل تاکید داشته است که این طرح را هرچه زودتر تعیین تکلیف کنیم.

نماینده متقاضیان بررسی اصل ۸۵ طرح تأسیس سازمان ملی اقامت با بیان اینکه بزرگترین حسن اصل ۸۵ قانون اساسی این است که طرح‌ها و لوایح به صورت آزمایشی انجام می‌شود تا موانع آن برطرف شود، گفت: از سال ۱۳۱۰ تاکنون یعنی حدود ۹۰ سال، هیچ قانونی در مورد اتباع در کشور نداشتیم و با توجه به اینکه این طرح سه تبصره و ماده دارد، وقت زیادی از مجلس خواهد گرفت، بنابراین برای اینکه به نتیجه برسد، اصل ۸۵ باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 647723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.