کشاورزی و شیلات بخش‌های مهم اقتصادی چهارمحال‌وبختیاری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

موسی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اجرای مصوبه شماره ۱۴ صورتجلسه شماره ۶۶ شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، جلسه رفع مشکل فیبر نوری سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار، توسط مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و مسئولان ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات و شرکت نفت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که ضمن بررسی نقشه UTM مسیر سه‌راهی سرخون به سمت گندمکار واقع در شهرستان اردل برای اجرای فیبر نوری، شرکت خطوط لوله و نفت، بازدید میدانی از مسیر با همراهی دیگر مسئولان متولی صورت دهد تا راهکار عملیاتی ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

طهماسبی تصریح کرد: فاز نخست طرح دشتک تکمیل و فاز دوم نیز با ۲۰۰ هکتار برای احداث باغ در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته شده است که امیدوارم به سرانجام برسد. البته لازم است خسارات کشاورزان در سیل پرداخت و زیان آن‌ها جبران شود؛ صدور اسناد اراضی کشاورزی، سامانه نوین آبیاری و انتقال آب، زراعت گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی استان است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل اظهار کرد: پیرو تصمیمات گرفته شده از سوی مسئولان بابت خسارت ترکیدگی لوله نفت مارون می‌طلبد دستگاه‌هایی همچون سازمان جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، سازمان محیط زیست، آب منطقه‌ای و راهداری پیگیری لازم به منظور دریافت این خسارات جهت هزینه در منطقه میانکوه برای محرومیت‌زدایی مردم را داشته باشند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغی بابت هزینه خسارت به اداره کل منابع طبیعی واریز شده اما برای رفاه حال مردم هزینه نشده است، لذا مسئولان مربوطه باید پاسخگوی خسارت وارد شده به باغات، کشاورزی شیلات، آب شرب و دامداری منطقه باشند.

کد خبر 647665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.