تامین ایمنی شهروندان با اقدامات خلاقانه شهرداری یزد

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: افزایش جذابیت خطوط عابر پیاده، امنیت شهروندان را به دنبال دارد؛ این اقدام به عنوان یک کار خلاقانه در حال انجام است.

حمیدرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خط‌کشی متفاوت عابر پیاده در چهارراه ریاضی یزد، اظهار کرد: این کار باعث افزایش جذابیت خطوط عابر پیاده برای شهروندان و لازمه شهرهای انسان‌محور است.

وی رنگ‌آمیزی، استفاده از خطوط نورانی و علائم خاص برای خطوط عابر پیاده را به منظور جلب توجه رانندگان به این خطوط مهم دانست و افزود: چهل درصد از کشته‌های تصادفات شهر یزد عابران پیاده هستند و شهرداری برنامه‌های جدیدی را برای کاهش این آمار در دستور کار دارد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد خط‌کشی متفاوت عابر پیاده را جهت بیشتر دیده شدن این خطوط برای رانندگان دانست و خاطرنشان کرد: عابران پیاده با این‌گونه اقدامات خلاقانه از این خطوط عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه خطوط عابر پیاده زیبا و مطلوب را در خیابان‌هایی با آسفالت جدید یا زیرسازی مناسب می‌توان اجرا کرد، ادامه داد: امکان ایجاد خطوط عابر پیاده متفاوت در دیگر سطوح شهر امکان‌پذیر است، مشروط به اینکه خطوط عابر پیاده قدیمی نباشد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: در تقاطع شحنه آسفالت خوبی اجرا شده و تصمیم بر این است که خطوط عابر پیاده سه بعدی در آنجا نصب شود.

دهقان با بیان اینکه هزینه رنگ‌آمیزی خطوط متفاوت و جدید عابر پیاده نسبت به خطوط معمولی ۱.۵ برابر است، افزود: پنجاه درصد افزایش هزینه برای ترسیم این خطوط وجود دارد، اما اهمیت خطوط عابر پیاده به عنوان یکی از ارکان اصلی شهر و ایمنی معابر باعث می‌شود تا چنین هزینه‌ای باصرفه باشد.

کد خبر 647576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.