آغاز بهره‌گیری از سنگفرش‌های خورشیدی در خاورمیانه

خاورمیانه به‌زودی در بسیاری از شهرهای خود، سنگفرش‌هایی خورشیدی را در معابر و فضاهای عمومی به‌کار خواهد برد که به تولید انرژی تجدیدپذیر کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که خاورمیانه یکی از قلمروهای دنیا با بیشترین تجربه آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی به‌شمار می‌رود که مصرف بسیار بالای انرژی، نقش مهمی در تولید گازهای آلاینده در آن ایفا می‌کند. مدیران شهرهای مختلف این قلمرو طی چند سال گذشته عزم خود را جزم کرده‌اند تا به روش‌های مختلف مصرف انرژی شهری را کاهش دهند و تولید نیروی تجدیدپذیر را جایگزین آن کنند. در این راستا، به‌تازگی گروهی از خلاقان اهل دبی از سنگفرش بسیاری از زیرساخت‌های شهرهای خاورمیانه و پوشاندن آن‌ها با پنل‌های خورشیدی بسیار محکم خبر داده و مدعی شده‌اند که در نظر دارند تولید انرژی تجدیدپذیر را در سراسر قلمرو افزایش دهند.

آغاز بهره‌گیری از سنگفرش‌های خورشیدی در خاورمیانه

به دنبال اقدام ذکر شده، سطح بالایی از خیابان‌ها، میدان‌ها، فضاهای سبز و حتی پارکینگ‌های شهری را پنل‌های خورشیدی محکمی فرا خواهد گرفت و تولید انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز را برای مصرف سازه‌های میزبان خود به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، مدیران پروژه جدید ادعا کرده‌اند که علاوه بر خورشیدی کردن سنگفرش‌های فضاهای عمومی، در نظر دارند ساختمان‌های خصوصی را نیز از پنل‌های خورشیدی جدید بهره‌مند کنند و از این طریق، تا حد ممکن به جایگزینی انرژی تجدیدپذیر با نیروی شهری بپردازند.

پنل‌های خورشیدی که جای سنگفرش‌های معابر شهری را خواهد گرفت، از مقاومت کامل در مقابل لغزندگی برخوردار خواهد بود و در نتیجه مانع ایجاد خطرات ناشی از سر خوردن وسایل نقلیه و عابران پیاده خواهد شد.

آغاز بهره‌گیری از سنگفرش‌های خورشیدی در خاورمیانه

علاوه بر این، در تهیه این پنل‌ها از موادی بسیار محکم بهره گرفته خواهد شد که به دنبال آن، عبور خودروهایی با بیش از پنج تن از روی آن‌ها هیچ لطمه‌ای به سنگفرش وارد نخواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های مهم سنگفرش‌های خورشیدی خاورمیانه که آن‌ها را از نمونه‌های مشابه خود در سایر نقاط دنیا متمایز خواهد کرد، می‌توان به مقاومت آن‌ها در مقابل تغییرات شدید اقلیمی اشاره کرد، به طوری که سازندگان ادعا کرده‌اند حتی بالاترین دمای هوا نیز هیچ‌گونه تغییری در ظاهر این پنل‌ها به وجود نخواهد آورد.

کد خبر 647567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.