ورود سطل‌های هوشمند به بلوار معروف رم

شهرداری رم، نوع جدید از سطل‌های مقاوم به آتش، ضدموش و هوشمند را در بلوار معروف شهر قرار داده است تا کارایی آن‌ها را به مدت شش ماه ارزیابی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت محیط زیست شهری رم موسوم به AMA که مسئول مدیریت زباله است، در حال آزمایش مدل جدیدی از سطل‌های هوشمند شهری است. نکته نوآورانه در مورد سطل‌های جدید این است که ظرفیت بیشتر از حد معمول دارند، هوشمند و مقاوم در برابر آتش هستند. به علاوه، مکان تعبیه آنها به نوعی غیرعادی است زیرا وسط بلوارمعروف رم قرار دارند.

به دلیل طراحی خاص گذرگاه که شامل نقاط مشخص بین دو خط ترافیک است، امکان گذاشتن این سطل‌ها در وسط خیابان وجود داشت. در گذشته، این فضاها به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون حداقل به مدت شش ماه میزبان ظروف زباله جدید خواهد بود که برای مدت‌زمان اجرای فاز آزمایشی این پروژه تعیین شده است.

ورود سطل‌های هوشمند به بلوار معروف رم

سطل‌های ۳۷۰۰ لیتری طوری جای‌گذاری شده‌اند تا هم مزاحمتی برای مغازه ها ایجاد نکند و هم تخلیه آنها که از بالا انجام می‌گیرد با سهولت انجام شود. این راه‌حل به عنوان راهی برای دور زدن پدیده پارک غیرقانونی خودروها در مقابل کانتینرها ضروری بود؛ چیزی که مانع عملکرد کامیون های زباله می‌شد.

سابرینا آلفونسی، مشاور محیط زیست رم، ویژگی‌های کانتینرهای جدید را اینطور توصیف کرد: "این سطل‌ها ظرفیت دو برابر سطل‌های معمولی دارند و همچنین می‌توان آن‌ها را در مرکز خیابان‌ها قرار داد زیرا تخلیه آن‌ها از بالا انجام می‌شود. این اقدام یک مزیت عالی برای صاحبان مغازه‌هایی ایجاد می‌کند که سطل زباله جلوی ویترین خود ندارند. آنها همچنین سطل‌های نسوز هستند. مانند دستگاه‌های صوتی که هنگام پارک کردن شخصی در مقابل آنها صدا تولید می‌کند، حسگرهایی که سطح پر شدن را نشان می‌دهد و به علاوه حسگرهای ضد موشی که در این سطل‌ها تعبیه شده است، در زمان مشخص، هشدار صوتی ارسال می‌کنند."

کد خبر 647527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.