دانش‌آموزان برگزیده جشنواره صنایع دستی تسهیلات کارآفرینی دریافت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از اهدای تسهیلات کارآفرینی از سوی شهرداری به دانش‌آموزان برگزیده جشنواره صنایع دستی خلاق این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سیداحمدرضا بنی‌لوحی با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره صنایع‌دستی خلاق ویژه هنرستان‌های استان با اهداف سند تحول بنیادین، اظهار کرد: ثبت‌نام نخستین دوره جشنواره صنایع‌دستی خلاق ویژه هنرستان‌های استان تا پانزدهم اسفندماه در همه هنرستان‌های استان انجام شده است و آئین اختتامیه آن تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر حمایت سازمان‌ها و نهادها از دانش‌آموزان خلاق برای ساختن آینده‌ای پربار برای کشور، افزود: این جشنواره به منظور حفظ و نگاهداشت میراث گران‌بهای صنایع‌دستی و انتقال آن به نسل‌های آینده کشور در اصفهان به عنوان شهر جهانی و خلاق صنایع دستی از سوی آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: این رویداد با اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صورت ویژه توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان با مشارکت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در دو مرحله هنرستانی و استانی برگزار خواهد شد و همه هنرآموزان، هنرجویان و هنرآموختگان هنرستان‌های استان، بدون در نظر گرفتن رشته تدریس و تحصیل خود در دو سطح هنرآموزی و هنرجویی و در قالب دوازده زمینه با خلق آثار به رقابت خواهند پرداخت.

بنی‌لوحی با بیان اینکه نخستین جشنواره صنایع دستی اصفهان تا پانزدهم اسفندماه در همه هنرستان‌های استان انجام شده است، گفت: این جشنواره در تیرماه ۱۴۰۲ با معرفی و نمایش آثار برگزیده در رشته‌های قلم‌زنی، میناکاری، تذهیب و تشعیر، دوخت سنتی، معرق‌کاری، هنر فرش، طلا و جواهرسازی، چاپ باتیک، مشبک‌کاری، دوخت‌های تزئینی، نگارگری، سفال و لعاب به کار خود خاتمه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برگزیده در پرتو حمایت‌های داخلی و بیرونی می‌توانند به افرادی تأثیرگذار در جامعه تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: به آثار برگزیده در این جشنواره افزون بر اهدای جوایز نفیس و ثبت در جشن ستارگان، تسهیلات کارآفرینی ویژه توسط سازمان شهرداری اصفهان اعطا می‌شود.

کد خبر 647519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.