تحول شهرها در گرو هوشمندی مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه تحول شهرها در گرو هوشمندی مدیریت شهری و پیشروی به سوی درآمدهای نوین است، بومی‌سازی این شاخص‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها در شهرداری‌ها و سازمان و شرکت‌های تابعه می‌تواند به تحول اقتصادی آن‌ها بیانجامد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسین حسامی اظهار کرد: امروزه تحولات عظیم و شگرف در حوزه دانش و فناوری، ارکان ساختاری کشورها، جوامع و اقتصادها را دگرگون کرده است که این دگرگونی، باعث ایجاد تغییرات مهمی در شاخص‌ها و رفتارهای اقتصادی شده است.

وی افزود: در واقع اقتصاد نوین، تأثیرات مهمی بر رفتار کارگزاران مدیریت و متغیرهای اقتصادی سطح شهرها گذاشته است که این مهم از رواج عبارت‌هایی همچون «شهر هوشمند» و «کسب و کارهای دیجیتالی» پیدا است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اقتصاد دانش، اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای مرتبط، موضوع مهم سده اخیر اکثر جوامع است، گفت: در مفهوم کلان و کلی تحولات علم و فناوری باعث شده است که برخی اقتصاددانان مفهوم اقتصاد سنتی را در مقابل اقتصاد دانش قرار دهند.

وی تصریح کرد: اقتصاد دانش برگرفته از ساختارها و مؤلفه‌هایی همچون نوآوری و فناوری‌های دیجیتالی و نوین است و در این فرآیند، فناوری اطلاعات و ارتباطات موتور اقتصاد دانش‌محور را تشکیل می‌دهد و طی آن فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی برای کشورها اعم از دولت و بخش خصوصی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری‌ها و اقتصاد شهری ایجاد می‌کند.

حسامی با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی بهتر در حوزه اقتصاد نوین شهری، باید ابعاد سازنده آن را شناخت، گفت: با توجه به اینکه تحول شهرها در گرو هوشمندی مدیریت شهری و پیشروی به سوی درآمدهای نوین است، بومی‌سازی این شاخص‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها در شهرداری‌ها و سازمان و شرکت‌های تابعه می‌تواند به تحول اقتصادی آن‌ها بیانجامد.

کد خبر 647509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.