تغییر مسیر ناگهانی، عامل ۱۰ درصد از تصادف‌ها است

رئیس پلیس راه استان اصفهان از سهم ۱۰ درصدی تغییر مسیر ناگهانی در بروز تصادفات در راه‌های برون‌شهری استان از اوایل سال تاکنون خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از علل وقوع حوادث رانندگی، حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی است که این عامل حدود ۱۰ درصد از تصادفات برون‌شهری استان از ابتدای سال تاکنون را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برابر ماده ۱۱۹ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، در راه‌های خط‌کشی‌شده رانندگان وسایل نقلیه موظف هستند بین خطوط حرکت کنند، از آن خارج نشوند و در صورت تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری باید با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: حرکت وسایل نقلیه بین خطوط باعث تسریع خدمات اورژانسی، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات رانندگی، کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش روحی و روانی رانندگان شده و موجب ایجاد نظم و زیبایی خاصی در ترافیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان باید هنگام تغییر مسیر و خط حرکتی، از راهنما استفاده کنند و با این اقدام به رانندگان پشت سر خود علامت دهند، سپس با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر دهند؛ همچنین هنگام خروج از محورهای آزادراهی و بزرگراهی در منتهی‌الیه سمت راست راه قرار بگیرند و سپس اقدام به خروج از راه کنند.

کد خبر 647508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.