نقشه راه جامع روابط راهبردی ایران و بلاروس، حتماً آینده‌ متفاوتی را رقم خواهد زد

رئیس جمهور با اشاره به توافقات ارزشمند ایران و بلاروس در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و راه، ابراز امیدواری کرد پایبندی و اجرای این توافقات‌، تقویت روابط‌ دو کشور و تامین منافع دو ملت را به ارمغان آورد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور بلاروس در پایان مراسم امضای اسناد همکاری بین دو کشور، سفر الکساندر لوکاشنکو به تهران را نقطه عطفی برای توسعه روابط تهران - مینسک دانست‌.

رئیس جمهور گفت: امروز پس از ۳۰ سال روابط دوستانه، جمهوری اسلامی ایران و بلاروس، نقشه راه جامعی برای توسعه روابط راهبردی خود در حوزه‌های مختلف طراحی کرده‌اند که حتماً آینده متفاوتی را رقم خواهد زد.

وی افزود: این نقشه راه بر اساس شرایط و ظرفیت‌های ایران و بلاروس مسیر دو کشور را برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روشن‌تر می‌کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، توانسته گام‌های بلندی در جهت پیشرفت بردارد و از تحریم‌ها برای خود فرصت ایجاد کند.

آیت‌الله رئیسی افزود: ایران آمادگی دارد که تجربیات خود در این دوران را با بلاروس به عنوان کشور دوست به اشتراک بگذارد.

رئیس جمهور با اشاره به توافقات ارزشمند دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و راه، تاکید کرد: پایبندی و اجرای این توافقات‌، تقویت روابط فیمابین و تامین منافع دو ملت را به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم است علاوه بر روابط دوجانبه، ارتباط خود با بلاروس را در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ارتقاء دهد که در این خصوص هم مذاکرات ثمربخشی بین دو طرف صورت گرفته است.

آیت‌الله رئیسی افزود: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سازمان‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا، همکاری‌های بسیار خوبی با همدیگر داشته باشیم و این همکاری‌ها را بر اساس مواضع و منافع مشترک، توسعه دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات اساسی دولت سیزدهم برای توسعه روابط تهران - مینسک، گفت: در یک سال و نیم گذشته گام‌های اساسی برای ارتقای سطح همکاری‌های ایران و بلاروس برداشته شده و شرایط تجاری و اقتصادی امروز ما با قبل قابل قیاس نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر دو کشور با یکجانبه‌گرایی مخالف و معتقدیم ارتباط موثر و سازنده کشورهای مستقل راهی است که هم تحریم‌ها را خنثی می‌کند و هم با توجه به ظرفیت‌های خوب این کشورها، زمینه‌ساز پیشرفت ملت‌ها می‌شود.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 647495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.