احضار افراد سابقه‌دار در حوادث چهارشنبه­ آخر

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سامان گفت: احضار افراد سابقه‌دار در حوادث چهارشنبه­ آخر انجام می‌شود و تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسحاق علیدوستی؛ رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سامان امروز _دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سامان، اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال یکی از سنت‌های دیرینه است، اما در سطح کشور، هر ساله شاهد حوادث جانی و مالی متعدد هستیم.

وی با بیان اینکه مصوبات شصت‌وچهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری که به ریاست رئیس کل دادگستری استان در اسفندماه سال جاری برگزار شد، باید در سطح شهرستان‌ها اجرایی شود، افزود: یکی از مصوبات در خصوص پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در چهارشنبه آخر سال است که مقرر شد مراجع ذی‌صلاح محلات پرخطر را شناسایی و در آنها حضور فعال داشته باشند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سامان اضافه کرد: از سایر مصوبات در حال پیگیری، شناسایی و احضار افراد سابقه‌دار در حوادث چهارشنبه آخر سال است که این افراد شناسایی و دعوت شده و تذکرات لازم به آنها داده می‌شود؛ همچنین در پایان سال به زندانیان سابقه‌دار و مجرمان حرفه‌ای مرخصی نخواهیم داد. با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، مقابله با تظاهر به روزه‌خواری مورد توجه قرار گیرد.

دیگر ادارات یاری‌رسان دادگستری باشند

سیدمحمد موسوی؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری ضمن قدردانی از اقدامات ادارات شهرستان سامان در راستای پیگیری مصوبات جلسات، اظهار کرد: ادارات باید خود را ملزم و مکلف به پیگیری مصوبات اعلام شده بدانند و ضمن برنامه‌ریزی دقیق، علمی و کارشناسی، خروجی اقدامات خود را در بازه‌های زمانی سه ماهه و چهار ماهه ارائه دهند.

وی افزود: طبق آمار استان چهارمحال و بختیاری در ۱۰ عنوان اتهامی سرقت، توهین، ضرب و جرح، تهدید، تصادفات رانندگی، تخریب، تحصیل مال از طریق نامشروع وضعیت مناسبی ندارد و اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ بر این عناوین متمرکز می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در شصت‌وچهارمین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم، مصوباتی مقرر شده و اجرای آن‌ها در سراسر استان مورد تأکید رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری است، گفت: در خصوص پیشگیری از سرقت، سرقت در فصل برداشت محصولات کشاورزی توسط معتادان، دستگیری سارقان محکوم و متواری، سرقت کابل‌های برق، سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مراقبت پس از خروج محکومان حرفه‌ای و به عادت سرقت باید مورد توجه این شهرستان قرار گیرد و دیگر ادارات یاری‌رسان دادگستری باشند.

وی با اشاره به جرایم ایراد ضرب و جرح و نزاع، خاطرنشان کرد: در خصوص این جرایم، سه راهکار اصلی پیشنهاد شده و مورد تصویب شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته است. برگزاری جلسات متعدد شورای شهرستانی پیشگیری از وقوع جرم و جمع‌آوری ریش‌سفیدان به منظور حل و فصل نزاع، جلب مجرمان حرفه‌ای و اجباری کردن برگزاری دوره‌های کنترل خشم می‌تواند سبب کاهش ضرب و جرح و نزاع در استان باشد.

موسوی رفع نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی و برگزاری دوره فرهنگ ترافیک را از اسباب کاهش تصادفات رانندگی برشمرد و ادامه داد: بر حسب گزارشات واصله، تعدادی نقطه حادثه‌خیز در این شهرستان احصاء شده است که ضروری است بر اساس اولویت حداقل یکی از این نقاط در سال آتی اصلاح شود.

کد خبر 647491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.