رگبار پراکنده و وزش باد شدید در اواخر هفته اوج می‌گیرد / کاهش ۷ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، گفت: شدت بارش از ظهر امروز تا اوایل وقت فردا خواهد بود. از روز چهارشنبه در غرب و روز پنجشنبه در بیشتر مناطق، رگبار پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور موجی ناپایدار از روی استان است. بر این اساس امروز در سطح استان افزایش ابر در بیشتر مناطق و رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان، مه رقیق و احتمال رعدو برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به عبور موجی ناپایدار از روی استان، افزود: شدت بارش از ظهر امروز تا اوایل وقت فردا خواهد بود. از روز چهارشنبه در غرب و روز پنجشنبه در بیشتر مناطق رگبار پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود. پس از عبور سامانه پنجشنبه و جمعه کاهش دمای شبانه قابل ملاحظه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز تا پایان روز چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه با بارش باران به صورت رگبار، رگبار برف در مناطق مرتفع و سردسیر، وزش باد موقتی، احتمال رعدوبرق و تگرگ همراه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان به صورت پراکنده و اوج فراگیری در نیمه غرب اصفهان، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال ایجاد روان‌آب، کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی در مناطق سردسیر و مرتفع و احتمال سقوط بهمن، دور از انتظار نیست. احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی در صورت لزوم توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان پنج تا هفت درجه کاهش خواهد داشت، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 647488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.