آخرین جزئیات از پرونده مسمومیت دانش‌آموزان

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی علت مسمومیت دانش‌آموزان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از دانش‌آموزان گرفتار مسمومیت‌های بهداشتی شدند، ‌گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به طور جدی دنبال شناسایی سرنخ‌های اصلی و دستگیری عوامل دیگری هستند که در این موضوع نقش داشته‌اند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون جزئیات مطرح شده در آخرین نشست کمیته حقیقت‌یاب اظهار کرد: دومین جلسه این کمیته به تازگی و با حضور دستگاه‌های مرتبط معاون وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و بررسی آخرین آمار نشان داد که تا روز شنبه ۱۳ هزار نفر از دانش‌آموزان گرفتار مسمومیت‌های بهداشتی شدند.

وی بیشترین آمار دستگیرشدگان را مربوط به استان‌های زنجان، فارس، تهران، قم و آذربایجان دانست و افزود: تعداد دستگیرشدگان به ۱۰۰ نفر می‌رسد که برخی از آنها دانش‌آموزانی بودند که بیشتر به دنبال به تعطیلی کشاندن مدارس به ویژه در روزهای پایانی سال بودند و به دلیل هیجان نوجوانی و جوانی دست به چنین اقدامی زدند.

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی علت مسمومیت دانش‌آموزان گروه دیگری از دستگیرشدگان را افرادی معرفی کرد که در اغتشاشات گذشته نقش داشتند و گفت: برخی از افراد در داخل وزارت آموزش و پرورش و بیرون از این مجموعه نیز در بین دستگیرشدگان بودند که تعدادی از آنها این اقدامات را هدفمند انجام می‌دادند و انگیزه تعدادی از آنها نیز مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه بوده که در حال بررسی و هنوز دلیلی مشخص نشده که است.

آصفری اعلام حکم افساد فی‌الارض برای عاملان مسمومیت دانش‌آموزان از سوی رهبر معظم انقلاب را باعث کاهش اقدامات در این زمینه دانست و ادامه داد: بر اساس آخرین آمار از ۲۶ استان درگیر این موضوع، تنها در چهار استان این مشکل ادامه داشت. یکی از اهداف آنها به تعطیلی کشاندن مدارس بود که در این زمینه تقریباً موفق بودند.

وی با اشاره به روند کاهش آمار مسمومیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به طور جدی دنبال شناسایی سرنخ‌های اصلی و دستگیری عوامل دیگری هستند که در این موضوع نقش داشته‌اند.

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی علت مسمومیت دانش‌آموزان از هم‌افزایی بین آموزش و پرورش، دستگاه‌های امنیتی و وزارت کشور برای حل این موضوع خبر داد و گفت: عاملان این اتفاقات به دنبال آن بودند که مردم و مسئولان را نسبت به نظام بی اعتماد کنند و ناکارآمد جلوه دهند همچنین تعدادی از دستگیرشدگان از فعالان مجازی در بخش رسانه بودند که تلاش می‌کردند که فرستادن این اخبار و اطلاعات برای مجامع بین‌المللی، اقداماتی را برای ناکارآمد جلوه دادن و صدور قطعنامه‌های ضد ایرانی انجام دهند که تعدادی از این افراد نیز دستگیر شدند.

کد خبر 647467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.