علاقه‌مندی تجار خارجی به حضور در نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اکسپو ایران از علاقه‌مندی تجار خارجی به حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به علاقه شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه اکسپو ایران، تعیین تاریخ دقیق برای این رویداد می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.

به گزارش ایمنا، مهدی ضیغمی در همایش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با اشاره به برگزاری رویداد ایران اکسپو در چهار دوره، اظهار کرد: برگزاری این رویداد در سال ۱۴۰۲ به‌دلیل اهمیت یافتن صادرات غیرنفتی مورد توجه قرار گرفته، از سوی دیگر با حضور دولت سیزدهم روح جدیدی به تجارت دمیده شده است.

وی افزود: هدف امسال افزایش صادرات و توانمندی شرکت‌ها است و باید تا حد امکان از این فرصت استفاده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اکسپو ایران خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا نمایشگاه ایران اکسپو به برنامه ملی افزایش گروه‌های صادراتی تبدیل شود و شرکت‌ها تلاش داشته باشند در آن حضور پیدا کنند تا فرصتی برای تجار جدید باشد.

ضیغمی تاکید کرد: برگزاری این رویداد باید به‌گونه‌ای باشد تا به عنوان تاریخ ثابتی در تقویم تجار خارجی قرار بگیرد.

وی گفت: طی ماه‌های اخیر که نشست‌هایی با گروه‌هایی از شرکت‌های خارجی برگزار شد، علاقه نشان دادند که اگر به برنامه دقیقی تبدیل شود برای توسعه صادرات غیرنفتی حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اکسپو ایران افزود: با استفاده از بازارهای گسترده هدف و توسعه صادرات با محصولاتی با ارزش افزوده بالا و کالاهای دانش‌بنیان می‌توان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی گام برداشت.

ضیغمی از علاقه‌مندی تجار خارجی به حضور در نمایشگاه اکسپو ایران خبر داد و گفت: با توجه به علاقه شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه اکسپو ایران، تعیین تاریخ دقیق برای این رویداد می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 647414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.