زنگ خطر برای موتورسواران بوشهر؛ افزایش ۳۲ درصدی تصادف‌ها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت در محورهای برون‌شهری و روستایی استان بوشهر نسبت‌به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته که ضرورت توجه بیشتر موتورسواران به رعایت نکات ایمنی را بیش‌ازپیش کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، بابک کاوه‌ئیان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸۰۰ فقره تصادفات موتورسیکلتی در استان ثبت شده که منجربه فوت ۸۴ نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت نیز ۷۵۶ نفر راکب موتورسوار در استان مجروح شده، تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات ۳۲ درصد، تلفات دو درصد افزایش و مجروحان ۸۳ درصد افزایش داشته که نگران کننده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر، یادآور شد: بیشترین علت فوت موتورسواران یا راکبان با فراوانی ۵۵ درصدی از ناحیه ضربه به سر است که اهمیت استفاده از کلاه ایمنی استاندارد را نشان می‌دهد. در همین راستا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان طی سال جاری بیش از ۷۰۰ عدد کلاه ایمنی در قالب اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس یا مراکز تجمع کارگری و نمایشگاه‌های برگزار شده در سطح استان توزیع کرده، ولی رسیدن به شرایط مطلوب نیاز به همکاری همگانی دارد.

کاوه‌ئیان، مهم‌ترین دلایل تصادفات موتورسواران را به ترتیب شامل این موارد دانست: بی‌توجهی به جلو، رعایت‌نکردن حق تقدم از طرف موتورسواران، دیده نشدن به دلیل نداشتن یا نقص سیستم روشنایی موتورسیکلت، سرعت زیاد، سبقت غیراصولی و ناایمن و حرکت در خلاف جهت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان بوشهر در پایان به منظور کاهش تصادفات در ایام نوروز به موتورسواران توصیه‌های زیر کرد:

۱. در حد امکان از تردد موتورسیکلت در راه‌های برون‌شهری بخصوص بزرگراه‌ها و مسیرهای پرتردد خودداری کنید.

۲. استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرید.

۳. روی موتورسیکلت آینه نصب کنید.

۴. در هنگام موتورسواری لباس با رنگ روشن بپوشید.

۵. نسبت به تعمیر سیستم روشنایی موتورسیکلت و یا نصب برچسب شبرنگ اقدام کنید.

کد خبر 647388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.