سرمایه‌گذاری بلفاست روی ساخت‌وسازهای مسکونی مرکز شهر

شورای شهر بلفاست در ایرلند شمالی، از آغاز پذیرش سرمایه‌گذار برای گسترش ساخت‌وسازهای مسکونی به ارزش ۲۷۰ میلیون پوند در مرکز شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش جمعیت شهر یکی از بلندپروازی‌های کلیدی موجود در دستور کار طرح اجتماعی بلفاست است، بنابراین شورای این شهر درصدد است با تعیین یک برنامه طولانی‌مدت با جذب سرمایه‌گذار یا شریک توسعه به بازسازی پایدار محیط‌های مسکونی و ایجاد مسکن‌های بیشتر بپردازد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که مردم و بهبود ارتباطات در قلب این برنامه قرار دارد و چهار مکان کلیدی مرکز شهر را به‌عنوان محیط‌های مورد نظر برای توسعه معرفی کرد.

شورا اطمینان داد که در آینده مکان‌های بیشتری در سراسر شهر برای تحقق این هدف شناسایی خواهد شد.

شورا تأکید کرد که بر ایجاد کیفیت زندگی بهتر برای همه شهروندان خود متمرکز شده است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ تعداد خانه‌های شهر را به ۳۱ هزار و ۶۰۰ باب افزایش دهد.

رئیس کمیته رشد و بازسازی شهر شورای شهر بلفاست، اظهار کرد که شورا در نظر دارد پیشرفت‌های مهم اخیر بلفاست از جمله ایجاد پردیس جدید دانشگاه اولستر و توسعه مجدد مرکز حمل‌ونقل بزرگ مرکزی شهر را به‌منظور ایجاد امکان توسعه سرعت ببخشد و تمرکز خود را روی طیف وسیعی از مکان‌های استراتژیک مرکز شهر قرار داده است.

سرمایه‌گذاری بلفاست روی ساخت‌وسازهای مسکونی مرکز شهر

شورا اطمینان داد همچون دیگر شهرهای اروپایی که دارای مراکز شهری پرجنب‌وجوش با کاربری‌های مختلف و خانه‌های مسکونی بسیار هستند، گزینه‌هایی همچون اجتماعی و مقرون‌به‌صرفه بودن را برای هر دو امکان خرید و اجاره مد نظر قرار داده است و سعی دارد بلفاست را به مکانی خارق‌العاده برای زندگی، کار، بازی و بازدید تبدیل کند.

شورای شهر مطرح کرد که سرمایه‌گذاران و شریک یا شرکای مورد پذیرش برای توسعه این طرح باید بلندپروازی‌های تعیین‌شده در اسناد استراتژیک مربوطه از جمله دستور کار بلفاست، استراتژی بازسازی و سرمایه‌گذاری مرکز شهر بلفاست و چشم‌انداز جسورانه شهر را در نظر بگیرند و تعهد خود را نسبت به مکان‌یابی، پیوند و مشارکت اجتماعی نشان دهند.

شورای شهر همچنین اعلام کرد حفظ و تجلیل از ویژگی‌های بومی و محیط تاریخی منطقه در تمام مکان‌های تعیین شده بسیار مهم است.

شورا تأکید کرد که این ساخت‌وسازها کیفیت بالای حوزه عمومی را مورد توجه قرار می‌دهد و فرصتی برای به حداکثر رساندن دارایی‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی فراهم می‌کند، به همین دلیل شورای شهر بلفاست به دنبال شریکی است که ظرفیت اتخاذ رویکردهای جسورانه و خلاقانه، ارائه طراحی‌های باکیفیت و در نظر گرفتن نیازها و نظرات طیف وسیعی از جوامع و سهامداران را داشته باشد.

شورا این پروژه توسعه هیجان‌انگیز را یک فرصت عالی برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران معرفی کرد که با ترکیب کاربری‌های مختلف مسکونی و غیرمسکونی، نقش مهمی در تحول و رشد مستمر مرکز شهر بلفاست به‌عنوان مقصدی برای زندگی شهری پایدار با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

کد خبر 647386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.