افتتاح نخستین خانه محیط‌ زیست در شمال استان اصفهان

نخستین خانه محیط‌ زیست منطقه شمال استان اصفهان به‌همت فولاد کویر و با حضور مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان و دیگر مسئولان شهری در نوش‌آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: تأسیس خانه‌های محیط‌زیست در فرهنگ‌سازی بسیار مؤثر است و نقش کمک‌کننده و تسهیل‌گر در مفاهیم محیط زیست دارد. خانه‌های محیط‌زیست باید محلی برای مباحثه و همکاری مردم و مسئولان باشد و به اتاق فکری برای پیشرفت و توسعه این سرزمین تبدیل شود.

وی با بیان اینکه منابع ما بی‌نهایت نیست که آن را هدر دهیم، افزود: فرهنگ‌سازی و دوستدار محیط زیست شدن برای همه ضروری است و اگر چنین نباشد، عرصه‌های منطقه، مستعد تبدیل شدن به کانون گردوخاک است.

خانه‌های محیط‌زیست، از بسترهای مهم مشارکت مردم محسوب می‌شود

حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد کویر در آئین افتتاح نخستین خانه محیط زیست شمال استان اصفهان در شهر نوش‌آباد، اظهار کرد: خانه‌های محیط‌زیست یکی از بسترهای مهم برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط‌زیست محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خانه محیط‌زیست شهر نوش‌آباد، هم‌اندیشی و مشارکت برای ارائه نظرات و پیشنهادات جهت رفع مشکلات و معضلات محیط‌زیست از طریق جلب مشارکت مردم و فعالان محیط زیست در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی مربوطه است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد کویر تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست می‌تواند محلی برای گسترش دانش زیست‌محیطی و مجموعه‌ای برای حضور افراد دغدغه‌مند و دوستدار محیط زیست باشد، ما موظفیم در حفظ محیط زیست بکوشیم از این رو در راستای نهضت تولید یک میلیارد اصله نهال ظرف چهار سال، شهرستان آران‌وبیدگل و مجتمع فولاد کویر متعهد شده است تا سالانه ۱.۵ میلیون اصل نهال متناسب با اقلیم منطقه تولید کنند.

وی ادامه داد: این مقدار اصله نهال در مزرعه مخصوص مجتمع فولاد تولید می‌شود که ۳۰ درصد از آن را خود کشت می‌کند و ۷۰ درصد را به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و مردم می‌دهد تا در افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای کیفیت محیط‌زیست سهمی بسزا ایفا کند.

حسین‌زاده گفت: شرکت فولاد کویر مصمم است تا پایان فرودین‌ماه ۳۰۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس در نزدیکی شهر نوش‌آباد غرس و با پسماند تصفیه شده فاضلاب آن را آبیاری کند. در چشم‌انداز مجتمع فولاد کویر ۱۰ کارخانه زنجیره چوب در منطقه دیده شده تا در شرکت صنعتی نوش‌آباد به بهره‌برداری برسد و اشتغال‌زایی کند.

محوریت توسعه منطقه، حفظ محیط‌زیست است

رضا دهقانی، استاد و مدیرگروه محیط‌زیست دانشگاه کاشان نیز در این آئین، اظهار کرد: ترکیب سرمایه‌های انسانی همراه با علم و دانش، مسیر توسعه منطقه را هموار می‌کنند. هیچ فردی حاضر نیست در مکانی که زندگی می‌کند، فعالیتی داشته باشد که امنیت دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

وی افزود: امید است فعالیت‌های دوستداران محیط‌زیست الگویی باشد برای سایر واحدهای تولیدی و صنایع منطقه برای مدیریت پایدار منابع از جمله آب، خاک، محیط‌زیست و هوا نیز در همین راستا حرکت کنند.

مدیرگروه محیط‌زیست دانشگاه کاشان تصریح کرد: بدون شک در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که با محدودیت آب و خاک مناسب مواجه هستیم و باید فعالیت‌های این منطقه به صورت علمی صورت گیرد. امروزه بدون تکیه به سرمایه انسانی و مدیریت اجتماعی، توسعه میسر نخواهد شد.

کد خبر 647382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.