بیش از ۳۰۰۰ واحد بوم‌گردی آماده میزبانی از مسافران نوروزی

رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران گفت: ۳۴۰۰ واحد بوم‌گردی دارای مجوز در نوروز ۱۴۰۲ آماده میزبانی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاور عبیری اظهار کرد: براساس مجوزهای صادرشده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۳۴۰۰ واحد بوم‌گردی در سراسر کشور فعال است که بیشترین تعداد مربوط به استان مازندران می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی انجام شده و در نوروز ۱۴۰۲، بوم‌گردی‌ها آمادگی کامل را برای میزبانی از گردشگران دارند، افزود: هر واحد بوم‌گردی به صورت میانگین گنجایش پذیرش ۱۵ تا ۲۰ مسافر در هر شب را دارد.

رئیس هیئت‌مدیره جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها مورد استقبال و علاقه مردم و گردشگران قرار گرفته است؛ پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز امسال ظرفیت پذیرش واحدهای بوم‌گردی تا حدود زیادی کامل شود.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز، نظارت دقیق بر نحوه قیمت‌گذاری و نرخ‌نامه ابلاغی انجام می‌شود و هیچ واحد بوم‌گردی حق افزایش خودسرانه قیمت را در نوروز امسال ندارد؛ از مدت‌ها پیش نرخ‌نامه جدید به واحدهای بوم‌گردی ابلاغ شده و متصدیان بوم‌گردی ملزم به رعایت این نرخ‌نامه هستند و هیچ واحد بوم‌گردی حق افزایش قیمت و تخلف از نرخ نامه ابلاغی را ندارد.

عبیری درباره قیمت‌های برخی از بوم‌گردی‌ها که در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، ادامه داد: عمده این بوم‌گردی‌ها بدون مجوز هستند؛ درخواست ما از شهروندان و گردشگران این است که در صورت مشاهده فعالیت بوم‌گردی بدون مجوز یا در صورت پرداخت مبلغی بیش از نرخ‌نامه ابلاغی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۹ اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: در هر استان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، آماده دریافت شکایت احتمالی گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

کد خبر 647355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.