از نورپردازی بناهای تاریخی تا استفاده از ۷ تن رنگ برای نونوارکردن منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اقدامات این منطقه برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی فرصتی مناسب برای نمایش فرهنگ مهمان‌نوازی شهروندان دیار نصف‌جهان است، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۹ با ایجاد نمایی زیبا و هویت‌بخش و فضاسازی محیط‌های شهری در تلاش است تا بهاری متفاوت و با نشاط را برای مسافران و شهروندان رقم بزند.

وی افزود: رنگ‌آمیزی ۷۵ هزار متر از جداول خیابان‌ها، سه هزار پایه چراغ برق، وسایل حرکت درمانی، نیمکت‌های پارکی، وسایل بازی و نمازخانه‌های سطح منطقه ۹ با هفت تن رنگ و هشت میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت زیباسازی فضای بصری منطقه در راستای استقبال از بهار خاطرنشان کرد: نورپردازی خیابان آتشگاه مقابل بناهای تاریخی منارجنبان و کوه آتشگاه، میدان سقاخانه و مقبره ابودردا در خیابان میرزاطاهر با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: به‌منظور زیباسازی منظر شهری برای نیمه شعبان و استقبال از ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲، خرید و جانمایی پرچم‌های مناسبتی جدید، آذین‌بندی ریسه‌های نوری، تعمیر و بازسازی المان‌ها و نورپردازی سطح منطقه ۹ انجام شده است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت، بازنویسی و رنگ‌آمیزی تابلوهای بزرگراه، خیابان‌ها و مکان‌های گردشگری، اصلاح، ترمیم و تعویض تابلوهای شهری تمام معابر در صورت نیاز، تکمیل و رفع نواقص تابلوهای نام‌گذاری و شماره‌گذاری معابر نیز با اعتبار یک میلیارد ریالی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: زیرسازی، آماده‌سازی و رنگ‌آمیزی ۲۵ آب‌نما به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع، اسیدشویی و رسوب‌زدایی لوله‌ها، شست‌وشو و بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی و راه‌اندازی آب‌نمای خیابان میرزاطاهر در آستانه استقبال از بهار طبیعت در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اضافه کرد: رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز در بوستان‌ها، ایجاد ۲۵ چاه ارت برای مکان‌های پرخطر با احتمال برق‌گرفتگی بالا، ساماندهی و بهینه‌سازی چاه استخر نور، رسیدگی به وضعیت روشنایی پارک‌ها، میادین و پل‌ها از دیگر اقدامات انجام شده این منطقه در استقبال از نوروز است.

کد خبر 647351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.