مشکلات بیماران پیوندی چهارمحال‌وبختیاری رفع شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر رفع مشکلات بیماران پیوندی این استان گفت: تأمین دارو و انجام آزمایش‌های لازم برای بیماران پیوندی این استان باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _دوشنبه بیست‌ودوم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به احداث بیمارستان در مرکز شهرستان بن اظهار کرد: بعد مسافت از روستای آزادگان تا بیمارستان کاشانی نزدیک به ۸۰ کیلومتر است و احداث آن از مطالبات مردم شهرستان بن است.

وی افزود: برای احداث بیمارستان در مرکز شهرستان بن یک خیر نیز اعلام آمادگی کرده است و این موضوع باید در اولویت کار دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تکمیل ساختمان خیرساز مرکز اورژانس شهر یان‌چشمه و احداث و راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای روستای بارده برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران توریستی هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم استقرار پزشک به‌صورت شبانه‌روزی در خانه بهداشت خیرساز مرکز بخش شیدا در شهرستان بن ادامه داد: انتظار می‌رود مصوبه سفر ریاست جمهوری مبنی بر احداث بیمارستان چند تخت خوابی و کلینیک تخصصی در مرکز این شهرستان پیگیری شود و این موضوع آرزوی دیرینه مردم شریف و شهیدپرور مردم شهرستان بن است.

بهارلویی با اشاره به نبود دستگاه سونوگرافی، کارشناس رادیولوژی و آزمایشگاه مرکزی دولتی در شهرستان بن و دریافت مجوز جهت استقرار دستگاه دیالیز گفت: تخصیص امکانات به مراکز درمانی شهرستانی باعث کاهش مراجعه‌های مردم به مراکز درمانی استان می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با درخواست ایجاد خانه‌سلامت در مرکز توریستی شیدا خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، شورای اسلامی آمادگی واگذاری زمین به علوم پزشکی را دارد.

وی افزود: حضور دندانپزشک ماهر در شهر یان‌چشمه در مرکز بخش شیدا و دریافت مجوز ساختمان برای مرکز مشاوره شهرستان بن از جمله مطالبات مردم این منطقه است.

بهارلویی با تاکید بر رفع مشکلات بیماران پیوندی استان چهارمحال‌وبختیاری در تأمین دارو و انجام آزمایش‌های لازم گفت: تأمین تجهیزات برای انجام آزمایش تاکرولیموس بیماران پیوندی در این استان به‌منظور مراجعه نکردن بیماران به استان‌های دیگر و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین به آن‌ها، باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: چند هکتار زمین واگذار شده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری این استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آن برای طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر باید تحویل شود تا مشکل مسکن مردم این شهر نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در بعضی مناطق شهرستان بن وجود دارد، ادامه داد: احداث خانه بهداشت بارده، تکمیل پایگاه اورژانس یان‌چشمه و آزمایشگاه مرکزی در این شهرستان از مطالبات مردم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 647326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.