از ابهام در قتل ناپدری تا خودکشی در مترو

ابهام در قتل ناپدری، قرار مرگبار کارمند بانک با یک زن، فاش شدن راز یک جنایت با خالکوبی، مرگ تلخ زن جوان در خوابگاه خصوصی و خودکشی یک زن در متروی کرج را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدای درگیری چند مرد و یک زن مقابل خانه‌ای در پردیس پیچید. در این درگیری مرد میانسالی به نام امیر که چاقو خورده بود به بیمارستان منتقل شد. در بررسی‌ها مشخص شد دختر جوان به نام مهتاب که به همراه برادر ناتنی خود نیما برای تسویه‌حساب مقابل خانه نامزدش به نام کامران رفته بود، با وی درگیر شده و این دعوا با زخمی شدن ناپدری کامران خاتمه یافته است.

مرد میانسال در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان سپرد. با مرگ مرد ۶۰ ساله تحقیقات پلیسی آغاز و مهتاب و برادر ناتنی‌اش بازداشت شدند. مأموران پلیس به تحقیق پرداختند و کامران در بازجویی‌ها گفت: مدتی قبل با مهتاب آشنا شدم و با هم نامزد کرده بودیم اما چون اختلاف داشتیم می‌خواستم نامزدی را به هم بزنم. مهتاب و برادر ناتنی‌اش نیما مقابل خانه ما آمدند و شروع به داد و فریاد کردند.

من مقابل در رفته بودم که مهتاب با چاقویی که خودم آن را به او هدیه داده بودم، ضربه‌ای به دستم زد و زخمی شدم و برادر ناتنی‌اش هم به سمت من حمله‌ور شد. همان موقع پدر ناتنی‌ام که سر و صدا را شنیده بود مقابل آپارتمان آمد اما مهتاب و نیما به سمتش حمله‌ور شدند و او را کشتند. در حالی که این ادعا از سویی کامران مطرح شده بود، مهتاب و برادر ناتنی او خودشان را بی‌گناه خواندند و کامران را به عنوان عامل جنایت معرفی کردند. آن‌ها مدعی شدند در آن درگیری کامران به خاطر کینه‌ای که از قبل از پدر ناتنی‌اش داشته او را با چاقو زده است.

برای متهمان که جنایت را به گردن یکدیگر می‌انداختند به اتهام مشارکت در قتل، کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آن‌ها پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند و گفتند می‌خواهند حقیقت فاش شود تا بدانند قاتل اصلی کیست. سپس نیما در جایگاه متهم ایستاد و گفت: می‌دانستم مدتی است خواهرم و نامزدش اختلاف پیدا کرده‌اند. آخرین بار وقتی مهتاب با کامران تلفنی صحبت کرد و عصبانی شد، شب بود.

خواهر ناتنی‌ام خانه را ترک کرد تا مقابل خانه کامران برود. به همین خاطر من همراه او آنجا رفتم و قصد میانجیگری داشتم اما وقتی کامران و ناپدری‌اش مقابل در آمدند درگیری میان ما بالا گرفت و کامران با ناپدری خود درگیر شد و او را با چاقو زد. مهتاب نیز اظهارات برادر خود را تأیید کرد و مدعی شد دستی در قتل نداشته و برای تسویه‌حساب مقابل خانه نامزدش رفته است. دختر جوان گفت: نامزدم همیشه از ناپدری‌اش تنفر داشت و وقتی دعوا بالا گرفت به خاطر کینه قدیمی که از او به دل داشت امیر را با چاقو زد.

وقتی کامران در جایگاه متهم ایستاد مهتاب و نیما را دروغگو خواند و گفت: آن شب نامزدم و برادر ناتنی‌اش مقابل در آمده بودند تا با من تسویه حساب کنند. آن‌ها به سمت من حمله کردند و حتی مهتاب با چاقو به دستم ضربه زد که زخمی شدم. ناپدری‌ام مقابل در آمد اما با او درگیر شدند و او را مقابل چشمانم کشتند و حالا با دروغ‌گویی قصد دارند قتل را گردن من بیندازند. من در این ماجرا بی‌گناه هستم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

قرار مرگبار کارمند بانک با یک زن

رسیدگی به این پرونده از ساعت ۱۵ روز بیست‌وششم بهمن‌ماه امسال از زمانی شروع شد که پیکر خونین مرد جوانی به نام احمد ۳۸ ساله در آرامستان ملارد توسط یکی از شهروندان به پلیس گزارش شد.

خیلی زود گشت پلیس و تیم پزشکی در آرامستان حضور یافتند و احمد به بیمارستان منتقل شد اما علی‌رغم تلاش تیم پزشکی احمد بر اثر خونریزی شدید از ناحیه ران چپ و دست راست جان باخت. با مرگ وی، تیمی از کارآگاهان جنایی در بیمارستان حضور یافتند و با دستور بازپرس کشیک قتل در نخستین گام جسد احمد به پزشکی قانونی منتقل شد.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند که احمد کارمند بانک است و این اتفاق در بین ساعت کاری او هنگام خروج ناگهانی‌اش از محل کارش رخ داده است؛ بنابراین تحقیقات کارآگاهان از بانک شروع شد. کارآگاهان در کنترل دوربین‌های مداربسته دریافتند احمد پیش از ظهر توسط زن جوان به خارج از بانک دعوت شد و به خودروی ناشناسی که یک مرد دیگر داخل آن بوده است سوار شده است.

کارآگاهان در ادامه برای کشف معمای راز این جنایت تماس‌های تلفنی مقتول را کنترل کردند و متوجه شدند در آخرین تماس با زن جوانی در تماس بوده است. کارآگاهان توانستند در یک عملیات غافلگیرانه محل زندگی این زن را پیدا کنند وقتی تصویر این زن با تصویری که در مقابل بانک از وی در دوربین‌های مداربسته بود را مقایسه کردند متوجه شد که این زن و شوهرش در این جنایت دست دارند.

شوهر این زن پس از انتقال به اداره پلیس آگاهی غرب استان تهران پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شده است درباره انگیزه قتلش به کارآگاهان گفت: «از مدت‌ها قبل من و همسرم با این فرد اختلاف داشتیم روز حادثه از قبل چسب و چاقو آمده کرده بودم، وقتی همسرم او را از بانک به خارج از بانک کشاند از او خواستیم سوار خودرویمان شود بعد او را با تهدید چاقو به آرامستان بردیم و در درگیری او را با چاقو کشتم.

نمی‌خواستم او را بکشم فقط می‌خواستم او را بترسانم. وقتی باهم درگیر شدیم ضربه‌ای به ران او زدم نمی‌دانستم بر اثر این ضربه او می‌میرد و بعد او را در آرامستان رها کردیم.» هم‌اکنون این متهم پس از اعتراف به جنایت خود به دستور بازپرس جنایی به زندان منتقل شده است و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

فاش شدن راز یک جنایت با خالکوبی

بامداد جمعه گذشته گزارش مرگ مرموز زنی ۳۸ ساله به قاضی محمدمهدی براعه اعلام شد. محل حادثه آپارتمانی در غرب پایتخت بود و پیکر بی‌جان زن جوان در حالی پیدا شده بود که بالای سر او چند پوکه قرص به همراه یک لیوان آب دیده می‌شد. در نگاه اول به‌نظر می‌رسید که وی زمانی که در خانه تنها بوده و خودکشی کرده اما آثار خراشیدگی روی بینی او و لکه‌های خونی که روی سرش وجود داشت، نشان داد که وی به قتل رسیده است.

یک شاهد درحالی‌که تحقیقات کارآگاهان در محل جنایت ادامه داشت، زنی هراسان نزد آنها رفت و گفت اطلاعاتی از قاتل دارد. او در ساختمان مقتول زندگی می‌کرد و گفت: چند ساعت قبل پشت پنجره ایستاده بودم که ناگهان پسری جوان و لاغراندام را دیدم که سراسیمه از ساختمان خارج شد.

من چهره او را ندیدم اما به‌نظر می‌رسید دستپاچه است. چون نگاهی به اطرافش انداخت و بعد فرار کرد. تنها چیزی که نظرم را جلب کرد، طرح آدیداسی بود که پشت گردن پسر جوان خالکوبی شده بود. چند ساعت بعد صدای فریادهای پسر مقتول را شنیدم. مثل اینکه وقتی وارد خانه شده بود، با جسد مادرش روبه‌رو شده بود و حدس می‌زنم همان جوانی که طرح خالکوبی داشت عامل جنایت باشد.

یک آشنا پسر متوفی وقتی اظهارات زن همسایه را شنید فریاد کشید که قاتل یکی از بستگان‌شان است. وی گفت: فردی که طرح آدیداس پشت گردنش خالکوبی کرده یکی از بستگان نزدیک ما است. او اسمش شایان است و هر از گاهی به دیدن ما می‌آمد. با این سرنخ، شایان بازداشت شد و در تحقیقات به قتل اقرار کرد.

پسر جوان مدعی شد که هرگز قصد جنایت نداشته و در یک لحظه بر سر مسائل مالی بین او و مقتول درگیری رخ داده و وی دست به جنایت زده است. متهم به قتل به دستور قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس دادسرای جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

مرگ تلخ زن جوان در خوابگاه خصوصی

ساعت هشت صبح روز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه، مرگ مشکوک زن جوانی در یک خوابگاه خصوصی در محله یوسف‌آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل عمد شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد زن جوانی مواجه شدند که به طرز مشکوکی فوت کرده و آثار کبودی بر روی بدنش بر اثر جمود نعشی مشهود بود؛ بررسی‌های تخصصی نیز نشان می‌داد متوفی بخاطر درد میگرن قرص‌های استامینوفن مصرف می‌کرد.

تحقیقات میدانی نیز حکایت از آن داشت، متوفی چندی قبل از همسرش جدا شده و پس از طلاق به خوابگاه آمده است؛ همچنین زن جوانی که در اتاق حضور داشته متوفی را صبح زود مشاهده کرده که زنده بوده است. تیم تحقیق پس از کشف این سرنخ مهم، اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی را برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده آغاز کردند.

با دستور وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل عمد شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، جسد زن جوان برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در رابطه با این پرونده همچنان ادامه دارد.

خودکشی یک زن در متروی کرج

زنی در ایستگاه متروی گلشهر کرج اقدام به خودکشی کرد؛ این زن هنگام ورود قطار به ایستگاه گلشهر برای مسافرگیری خود را به داخل خط قطار شهری پرتاب و به‌رغم هشدار لوکوموتیوران در حین ورود به ایستگاه، قطار با این زن برخورد کرد.

اورژانس و مأموران ایستگاه گلشهر بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و وی را به مراکز درمانی انتقال دادند. درحال‌حاضر این زن زنده است، اما جراحاتی دارد که در مرکز درمانی در حال درمان است.

کد خبر 647308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.