کاهش تبعات زیست‌محیطی با افزایش سرانه فضای سبز

شهردار سیرجان گفت: با توجه به صنعتی بودن شهر، مدیریت شهری در دوره ششم با اقدامات کارشناسی و فنی اقدام به حفظ فضای سبز و محیط زیست سیرجان کرده است.

علی‌اکبر کریمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پارک فردوسی یکی از بزرگترین پارک‌های شهر سیرجان است که طی سال‌های گذشته از روند توسعه بازمانده بود، اظهار کرد: سال جاری فاز نخست عملیات بهسازی، به‌زراعی، هرس و سربرداری درختان این پارک آغاز شده است.

وی افزود: پروژه روشنایی پارک فردوسی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و با نصب ۲۹۰ پایه چراغ و برج نور اجرا خواهد شد.

شهردار سیرجان با بیان اینکه فضای سبز شهری سیرجان ۵۰۰ هکتار است، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت شهر، این میزان از متوسط کشوری نیز بیشتر است و باید به توسعه و نگهداری آن اهمیت داد.

کریمی‌پور اضافه کرد: با توجه به صنعتی بودن شهر، مدیریت شهری سیرجان در دوره ششم با اقدامات کارشناسی و فنی اقدام به حفظ فضای سبز شهر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع تنش آبی، هرس، سربرداری درختان و آفت‌زدایی از اقدامات شهرداری در راستای حفظ فضای سبز شهر است، تصریح کرد: عملیات آبشویی درختان به منظور کنترل آفات درختان سرو و زیباسازی شهر برای ایام نوروز در دست اجرا بوده و طی دو ماه گذشته عملیات سربرداری درختان نارون، به منظور دفع آفت سوسک چوب‌خوار سارتا اجرایی شده است.

شهردار سیرجان گفت: مبارزات شیمیایی علیه آفات درختان ساعت ۲۴:۰۰ هر شب در مناطقی که حشرات بیشتری وجود دارد در دست اجرا است و تبعات زیست‌محیطی برای شهر ندارد.

کریمی‌پور افزود: شهرداری سیرجان برای شادی و نشاط شهروندان از بیست‌وسوم اسفند تا دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ جشن‌ها و برنامه‌های متنوع، غرفه‌های صنایع‌دستی و گردشگری برگزار خواهد کرد.

کد خبر 647292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.