احتمال سفر رئیس جمهور عراق به ایران

دفتر ریاست جمهوری عراق از دعوتی که عبداللطیف رشید از همتای ایرانی خود برای سفر به تهران دریافت کرده است، خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق دعوت‌نامه رسمی از ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود برای سفر به تهران دریافت کرد.

دفتر رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این در جریان دیدار محمد کاظم آل صادق با عبداللطیف رشید رخ داد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور عراق در دیدارِ محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد و هیئت همراه وی ضمن تشکر از این دعوت، تاکید کرد در نزدیک‌ترین فرصت ممکن به ایران سفر خواهد کرد.

عبداللطیف رشید ضمن ابراز خرسندی از توافق مشترک میان ایران و عربستان برای از سرگیری روابط، اظهار داشت: امیدواریم شاهد تحقق تحولات مثبت بیشتری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

وی همچنین بر اهمیت همکاری و هماهنگی مشترک میان دو کشور در راستای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای متوقف‌سازی منازعات و تحقق صلح و امنیت جهانی تلاش و همکاری جدی کرد.

از سوی دیگر، سفیر ایران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های عراق در میزبانی از چند دور مذاکرات عربستان و ایران، تاکید کرد: این نشست‌ها در دستیابی به توافق مشترک میان تهران و ریاض برای از سرگیری روابط حائز اهمیت بود.

وی در پایان بر اهتمام و تمایل ایران برای تداوم همکاری مشترک با عراق در راستای ارتقای مناسبات دوجانبه و منافع عالی دو کشور تاکید کرد.

منبع: مهر
کد خبر 647241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.