اهم مصوبات هشتادمین جلسه شورای شهر اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح‌ها و لوایح بررسی شده در هشتادمین جلسه علنی شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: نخستین دستور امروز تعیین تکلیف لایحه مربوط به کرایه تاکسی‌های گردشگری، خطی، فرودگاه و دربستی و آژانس‌ها برای سال ۱۴۰۲ بود که با بررسی‌های انجام شده در کمیسیون‌های مورد نظر، با تعدیل‌ها و اصلاحاتی نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری موضوع به تصویب رسید که پس از طی مراحل قانونی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: توصیه شورا این بود که افزایش قابل توجه هزینه‌ها در حوزه تأمین خدمات و قطعات خودروها را مدنظر داشته باشد و هم شرایط اقتصادی را ارزیابی کند ضمن اینکه شرایط برای حفظ میانگین مسافر هر خودرو فراهم شود و میزان استفاده از تاکسی‌ها کاهش پیدا نکند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز طرح پیشنهادی اعضای شورا در خصوص ساماندهی مساعدت‌ها به مجموعه‌های مردمی و غیردولتی نیز به تصویب رسید؛ با توجه به طرح پیشنهاد شده و اینکه نیاز داشتیم در ماه‌های پایانی سال تکلیف قانونی حمایت از مجموعه‌های مردمی را به نتیجه برسانیم امروز پس از تصویب طرح، ۱۳ مورد لایحه درباره موضوع مشارکت، مساعدت و کمک به مجموعه‌های مردمی داشتیم.

وی ادامه داد: مواردی که در راستای حمایت از کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست، مواردی در حمایت از ایتام، مجموعه‌های حامی توان‌خواهان، خیریه‌های حمایتی خصوصاً در حوزه معیشتی در قالب این ۱۳ لایحه مطرح و با نظرات مختلفی که در کمیسیون تلفیق و تخصصی ارائه شد با اصلاحاتی به شورا رسید.

صالحی خاطرنشان کرد: امروز گزارش عملکرد شش ماهه شورای اسلامی شهر در سال ۱۴۰۱ و گزارش شش ماهه شهرداری در سال ۱۴۰۲ ارائه و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید، لذا شهروندان می‌توانند پس از بارگذاری مستندات به سایت شورای اسلامی شهر مراجعه کرده و گزارش همراه با جزئیات را مطالعه کنند.

وی اضافه کرد: امروز اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر و بودجه سال ۱۴۰۲ شورا را به تصویب رساندیم، بخشی از هزینه‌های جاری شهرداری اصفهان در راستای کمک به مجموعه‌های مختلف و اعطا یا تأمین هزینه‌های خارج از مجموعه شهرداری و یکی از بندها مربوط به شورا و دبیرخانه آن است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وزارت کشور هر سال چارچوبی را برای سطح بودجه شوراهای شهر مطرح می‌کند ما نیز در اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲، به‌رغم مجوزهای قانونی که بر اساس جمعیت از سوی وزارت کشور ارائه می‌شود پایین‌تر از سقف قانونی، بودجه را جمع بندی کردیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال ارائه این پیام به مردم و مدیریت شهری است که باید در شرایط فعلی با حداقل کردن هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری خروجی‌های موثرتری داشته باشیم و این بودجه تلاش می‌کند که این نگاه را در عمل نیز به نمایش بگذارد.

کد خبر 647208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.