انتقاد از پلمب تعدادی از مغازه‌های پاساژ محمودیه اصفهان

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پلمب تعدادی از مغازه‌های پاساژ محمودیه در شب عید، گفت: کسانی که در این جلسات برای مردم نسخه غیرعملیاتی پیچیده‌اند حتی یک روز هم گرسنگی نکشیده‌اند تا بدانند انسان‌های آبرومند در شب عید بدون هیچ‌گونه درآمدی چه باید بکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: از حدود دو ماه پیش و در آستانه خریدهای سال نو بدون تدابیر قبلی با دریافت دستور دادستان نسبت به پلمب تعدادی از مغازه‌های پاساژ محمودیه به دلیل احتمال ریزش و عملیات مترو توسط شهرداری اقدام شد و از آن زمان تاکنون این مغازه‌ها بدون تعیین تکلیف و با رهایی دربند جلسات مکرر بی‌حاصل از کسب و کار بازمانده‌اند.

وی افزود: کسانی که به‌طور مکرر در این جلسات برای مردم نسخه غیرعملیاتی پیچیده‌اند حتی یک روز هم گرسنگی نکشیده‌اند تا بدانند انسان‌های آبرومند در شب عید بدون هیچ‌گونه درآمدی چه باید بکنند؛ علاوه بر دریافت خسارت ناشی از تعطیلی مسئله آن‌ها باید به صورت کامل حل و فصل شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام مسیرهای پیگیری را رفته‌ام و از شهردار تا معاون مالی و اقتصادی، مدیر و کارشناسان املاک و شهرداری منطقه سه موضوع را مطرح کرده‌ام، همه قول حل کردن موضوع را داده‌اند اما اکنون دو ماه است این فروشندگان بلاتکلیف هستند.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی از وضعیت شرکت‌های وابسته به شهرداری مانند سامان گستر، شهر و کار و اقمار آن‌ها به گوش می‌رسد، از آنجا که وظیفه نظارت بر اموال شهرداری بر عهده شورا است، بنابراین در اولین مرحله درخواست می‌شود گزارش کاملی از فعالیت‌ها، قراردادها و طرف قرارگاه و نیز آخرین بیلان درآمد و هزینه این شرکت‌ها برای شورای شهر در مهلت مقرر ارسال شود؛ همچنین لازم است آمار استخدام و به‌کارگیری نیرو به طرق مختلف نیز اعلام شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درباره تعاونی‌های مصرف کارگران و کارمندان اخیراً مواردی مطرح شده که از حیث اموال شهرداری لازم است اقدام لازم و قانونی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ظاهراً تعاونی کارمندان شهرداری بر خلاف عرف قانونی و لازم و جاری دو مجمع بدون اطلاع مدیر منابع انسانی برگزار کرده و در هر دو مصوباتی داشته است. از سوی دیگر تعاونی کارگران نیز مدعی است که از امکانات شهرداری باید استفاده کند. دعوای هر دو بر سر مال شهرداری و مربوط به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان زمینی است که هایپر موسوم به "افروز" در اختیار یکی از این تعاونی‌ها است.

مصور تصریح کرد: به شهرداری تذکر می‌دهیم که این محل را باید جمع می‌کردند اما معاون مالی قول داده است تا این موضوع را حل کند، در این راستا کمیته راهبری نیز تشکیل شده است اما دوستان به قول خود عمل نکرده‌اند، بنابراین تذکر می‌دهم که اینجا جزو اموال شهرداری است و اگر شهرداری می‌خواهد به کارکنان کمک کند نباید بین کارگر و کارمند تفاوت قائل شود.

کد خبر 647195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.