نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت امروز بررسی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی در تهران امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای ششم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ در حاشیه یکصدوسی‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم و موضوع نرخ‌گذاری با توجه به تمام شدن بودجه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه علنی امروز دستور کار یک فوریتی برای فروش یک ملک خواهیم داشت، افزود: اگر یک فوریت در جلسه بعدی تصویب شود، اصل بحث بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلسه امروز تصویب ساختار نهاد راهبری توسعه شهری به صورت یک فوریت در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این سازمان در دهه هشتاد فعالیت داشت و مدتی تعطیل شد اما تشکیلات آن در حال حاضر آماده شده است و امروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز نرخ کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی تهران بررسی می‌شود، گفت: امروز مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در جلسه علنی حضور دارد و پیرامون منابع آبی و مصرف آب گزارشی ارائه می‌کند.

چمران درباره احتمال افزایش بیش از ۴۰ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۱۴۰۲ افزود: تعداد زیادی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها خصوصی و شخصی است، بنابراین تعیین نرخ دوطرفه است و درصورتی‌که برای راننده و مردم مشکلی ایجاد نکند، راننده به فعالیت خود ادامه می‌دهد، البته مبلغ تعیین شده باید صرفه اقتصادی داشته باشد و شهروندان نیز بتوانند هزینه را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از اتوبوس‌های تهران قدیمی است و باید تعمیر شود، علاوه بر این مشکلات رانندگان ناوگان اتوبوسرانی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 647083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.