برگزاری آزمون تیمز در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و هشتم ۴۰ واحد آموزشی در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان در فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳ شرکت خواهند کرد که در حال برنامه‌ریزی فرایند اجرای آن هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان با اشاره به برگزاری آزمون «تیمز» در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان، اظهار کرد: آزمون تیمز (Timss) نوعی آزمون سنجش پیشرفت تحصیلی است که شامل سوالات علوم و ریاضیات پایه در دو مقطع تحصیلی چهارم و هشتم است.

وی ادامه داد: این آزمون هر چهار سال یک‌بار با حضور بیش از ۶۰ کشور شرکت‌کننده و به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۹۵ تاکنون در همه دوره‌های آزمون تیمز شرکت کرده است.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: آزمون تیمز در اصل نوعی مطالعه همه جانبه دروس است که این مورد، مهم‌ترین تفاوت این آزمون با سایر آزمون‌های المپیاد علمی دانش‌آموزی در رقابت‌های درون دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: این آزمون یک برنامه مطالعه جامع و جهانی بوده که سیاست‌های آموزشی، منابع، عادات، روش‌ها، نگرش‌ها و تصمیم‌گیری‌های آموزشی را در کشورهای شرکت‌کننده مورد بررسی قرار می‌دهد؛ نکته قابل‌توجه آن است که آزمون تیمز تنها یک مسابقه علمی نبوده و ناظر بر بخش‌های مختلف آموزشی هر کشور است؛ به‌عبارت‌دیگر هدف اصلی از برگزاری آزمون، نظارت و بهبود کیفیت آموزشی کشورهای شرکت‌کننده در این مطالعه است.

نظریان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و هشتم ۴۰ واحد آموزشی در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ در آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳ شرکت خواهند کرد که در حال برنامه‌ریزی فرایند اجرای آن هستیم.

کد خبر 647030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.