توافق ریاض با ایران، موضوع گفت وگوی وزیران خارجه امارات و عربستان

وزیران امور خارجه امارات و عربستان در تماس تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه به‌ویژه توافق ریاض برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با تهران گفت‌وگو کردند.

‌به گزارش ایمنا، عبدالله بن زاید در تماس تلفنی ضمن استقبال ابوظبی از توافق ریاض و تهران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، بر اهمیت این اقدام و نقش آن در ایجاد ثبات در منطقه و پاسخ به خواسته ملت‌ها برای رسیدن به توسعه و شکوفایی تأکید کرد.

بن زاید در این گفت وگوی تلفنی اظهار کرد: دولت امارات به اهمیت تلاش برای تحکیم اصول همجواری، حمایت از گفت وگوهای مثبت و ثمربخش میان کشورها که منطقه را به‌سوی سازندگی و توسعه سوق می‌دهد و روح تسامح و همزیستی مسالمت آمیز میان ملت‌ها را تحکیم خواهد بخشید، ایمان دارد.

پیش از این نیز انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور بین‌الملل از توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط استقبال کرده بود.

نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت و استقبال از سوی کشورهای منطقه تا پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن بازتاب گسترده‌ای داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 647017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.