از قتل بی‌رحمانه پدر تا دختر ۲۷ ساله به دست برادر

قتل بی‌رحمانه پدر، قتل دلخراش دخترخاله، قتل دختر ۲۷ ساله به دست برادر، قتل هولناک پسر جوان و قتل با آتش زدن مقتول را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از بیست‌وششم مهرماه سال گذشته به دنبال پیدا شدن جسد یک مرد میانسال در راه پله‌های آپارتمانش در شهرستان بهارستان آغاز شد. شواهد نشان می‌داد این مرد که اکبر نام دارد از سوی مردی ناشناس در راه پله‌ها مورد حمله قرار گرفته و با ضربه‌های چاقو کشته شده است.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند. یکی از همسایه‌ها به مأموران گفت: تازه وارد ساختمان شده بودم که صدای داد و فریاد شنیدم. من به سرعت به راهرو رفتم و اکبر را دیدم که خونین مقابل آسانسور افتاده بود. همسر و دو پسر اکبر خونسرد بودند که تعجب‌برانگیز بود.

همسایه دیگر به مأموران گفت: چند دقیقه قبل از این ماجرا از پنجره بیرون را نگاه می‌کردم و مرد جوانی را مقابل ساختمان دیدم که کلاه کاسکتی بر سر داشت. او وارد حیاط شد و از داخل جورابش چاقو و دستکش درآورد. من که از رفتار او تعجب کرده بودم با گوشی موبایلم از او فیلم گرفتم.

در حالی که تحقیقات پلیسی ادامه داشت برادر قربانی به مأموران گفت: برادرم با همسر و دو پسرش رابطه خوبی نداشت. من به آنها مشکوک هستم. مأموران به بررسی تماس‌های تلفنی همسر و دو پسر قربانی پرداختند و دریافتند یکی از فرزندان مقتول به نام شهرام از چند روز قبل تا دقایقی بعد از جنایت با مردی به نام صمد بارها تماس تلفنی داشته است.

به این ترتیب شهرام تحت بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد با همدستی برادر و دوستش نقشه قتل پدرش را کشیده است. وی گفت: صمد که معتاد است از دوستان قدیمی ما بود، اما پدرم دوست نداشت به خاطر اعتیاد صمد با او در ارتباط باشیم. من و برادرم دل خوشی از پدرمان نداشتیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم با همدستی صمد پدرمان را از سر راه برداریم. من و برادرم چاقو خریدیم و کلید خانه را به صمد دادیم. طبق نقشه قرار شد وقتی پدرمان وارد ساختمان شد، صمد هم وارد خانه شود و کار را تمام کند.

در ادامه بازجویی‌ها صمد شناسایی و بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. وی گفت: خانواده اکبر را از قبل می‌شناختم. مدتی قبل همسر او به نام مریم با من تماس گرفت و گفت از بدخلقی‌های همسرش خسته شده است. او از من خواست تا همسرش را بکشم. من هم با همدستی دو پسر مقتول او را کشتم. قرار بود از فرزندان مقتول پول بگیرم تا مشکلات زندگی‌ام حل شود.

وی در تشریح جزییات قتل گفت: کلید خانه و چاقو را از شهرام گرفته بودم. طبق نقشه به حیاط رفتم و پشت یک خودرو پنهان شدم تا اکبر وارد شود. او مقابل پله‌ها قصد داشت سوار آسانسور شود که به او حمله کردم و چند ضربه به کتف، قفسه سینه و دستش زدم. وقتی روی زمین افتاد ضربه آخر را هم به گردنش زدم و فرار کردم. چاقو را در رباط کریم به سطل زباله انداختم.

به دنبال اظهارات این مرد شاهرخ بازداشت شد و اظهارات تکان دهنده‌ای را مطرح کرد. وی گفت: ما سه بار نقشه قتل پدرم را کشیدیم، اما موفق نشدیم تا اینکه آخرین بار صمد کار را تمام کرد. پسر دیگر قربانی به نام بهرام نیز گفت: من و برادرم با پدرمان رابطه خوبی نداشتیم و مدام با هم درگیر بودیم، اما من از نقشه برادرم برای قتل اطلاعی نداشتم.

با اعترافات متهمان و بازسازی صحنه جرم برای صمد به اتهام قتل و برای دو برادر به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر شد و آنها در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند. در ابتدای جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس صمد به اتهام قتل عمد در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من طبق نقشه فرزندان قربانی اکبر را کشتم. اکبر از من متنفر بود و دوست نداشت با فرزندانش در ارتباط باشم. به همین خاطر کینه او را به دل داشتم، اما حالا پشیمان هستم. من بعد از مرگ پدرم حال روحی خوبی نداشتم که دست به این اشتباه زدم.

سپس شهرام به دفاع ایستاد و گفت: من معاونت در قتل پدرم را قبول ندارم. قبول دارم برای صمد چاقو خریدم و کلید خانه را در اختیارش قرار دارم اما قصدم کشتن پدرم نبود. من تحت تأثیر مواد مخدری که صمد به من داده بود قرار گرفتم و حال عادی نداشتم.

بهرام نیز گفت: من معاونت در قتل را قبول ندارم. بعد از قتل متوجه شدم برادرم و دوستش این نقشه را کشیده و آن را عملی کرده‌اند. شهرام نیز اظهارات برادرش را تأیید کرد و گفت: برادرم در جریان قتل قرار نداشت. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و صمد را به اتهام قتل به قصاص محکوم کردند.

شهرام نیز به ۱۰ سال زندان محکوم شد و قضات دادگاه بهرام را از دست داشتن در جنایت تبرئه کردند. با اعتراض اولیای دم به حکم صادره پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات عالی رتبه حکم قصاص صمد و تبرئه بهرام را تأیید کردند اما حکم ۱۰ سال زندان شهرام شکسته شد تا وی بار دیگر در شعبه هم‌عرض از خود دفاع کند.

در این جلسه که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، بار دیگر اولیای دم درخواست اشد مجازات را مطرح کردند. سپس شهرام روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: من امروز پشیمانم و کاش زودتر وارد این بازی خطرناک نمی‌شدم. پدرم صمد را شناخته بود و به همین خاطر نمی‌خواست دوستی‌ام را با او ادامه دهم.

پدرم سال‌ها قبل معتاد بود و با پدر صمد مواد مخدر مصرف می‌کرد تا اینکه پدرم مواد را کنار گذاشت و ارتباطش را با پدر صمد قطع کرد اما چون صمد معتاد بود پدرم می‌خواست ما هم به دام اعتیاد بیافتیم. من به خاطر دوستی با صمد معتاد شدم و تحت تأثیر مواد مخدر، با صمد تصمیم گرفتم که پدرم را به قتل برسانم. من پشیمان هستم اکنون تقاضای بخشش دارم و می‌خواهم به پدربزرگم بگویم واقعاً قصد کشتن پدرم را نداشتم.

سپس وکیل وی به دفاع ایستاد و گفت: بررسی پرونده نشان می‌دهد صمد از سال‌ها قبل با قربانی اختلاف داشته و انگیزه کافی را برای قتل داشته است. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

قتل دلخراش دخترخاله

پنجشنبه _هجدهم اسفندماه_، کشف جسد زن جوانی در خانه‌اش در شهرک اکباتان از سوی مأموران کلانتری ۱۳۵ آزادی به محمدمهدی براعه، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، گزارش داده شد. بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، کارشناسان تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی به همراه قاضی جنایی پایتخت پای در خانه مورد نظر گذاشتند و با جسد زن جوانی مواجه شدند که بر اثر خفگی به قتل رسیده بود.

تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن داشت که زن جوان در جریان یک درگیری با فرد ناشناسی به قتل رسیده است و همسایه‌ها زمان این جنایت هولناک تردد مشکوک پسرخاله مقتول را در ساختمان مشاهده کرده‌اند. بررسی‌های بیشتر نیز مشخص کرد، مرد جنایتکار سارق بوده و از خانه مقتول به عنوان محلی برای نگهداری اموال مسروقه استفاده می‌کرده است.

در ادامه مشخص شد قاتل برای پس گرفتن مقداری از اموال مسروقه به خانه دخترخاله‌اش رفته، اما چون مقتول اموال را بازنگردانده است، درگیری میان این دو نفر رخ داده و همین نزاع منجر به قتل شده است. کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به دستگیری او در یک عملیات غافلگیرانه شدند.

متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم قتل دخترخاله‌اش اعتراف، اما دلیل ارتکاب جنایت را در اظهارات ضد و نقیضی، اختلافات خانوادگی با مقتول اعلام کرد. با دستور بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

قتل دختر ۲۷ ساله به دست برادر

کارآگاهان پس از بررسی صحنه قتل و بازجویی از نزدیکان مقتول، پی بردند یک دختر ۲۷ ساله پس از درگیری در خانه، توسط برادرش که متواری شده بود به وسیله چاقو به قتل رسیده است. با مشخص شدن این موضوع، با پیگیری‌های پلیس و استفاده از معتمدان و شورای محل، قاتل کمتر از یک ساعت خود را به پلیس آگاهی معرفی کرد.

قاتل در بازجویی فنی و تخصصی به قتل خواهرش با ضربات چاقو اقرار و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی، انگیزه‌اش را از این کار اختلافات خانوادگی اعلام کرد.

قتل هولناک پسر جوان

سر و صدایشان بالا می‌گیرد و تا همسایه‌ها و اهل محل برسند کار از کار می‌گذرد. جوان روی زمین می‌افتد و در حالی که در خون خودش غلط می‌زند، چشمانش را می‌بندد و جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند و عامل این جنایت پا به فرار می‌گذارد.

یکی از شهروندان بلافاصله موضوع را به اورژانس اعلام می‌کند، اما حضور مأموران امدادی بی‌فایده است. زمانی نمی‌گذرد که خودروهای پلیس در قاب این صحنه اضافه می‌شوند. افسر تجسس کلانتری سیدی مشهد، جمعیت را متفرق می‌کند و برای اینکه صحنه جرم بدون تغییر باقی بماند، دور تا دور محل را تا رسیدن بازپرس ویژه قتل نوار زرد رنگ هشداری نصب می‌کند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوان متوفی از ناحیه سینه خون‌ریزی شدید داشته است، اما تا روشن شدن ماجرا نمی‌توان نظر دقیقی ارائه کرد. در کمترین زمان خودرو بازپرس قتل هم به جمع مأموران امدادی و انتظامی افزوده و با حضور قاضی محمود عارفی‌راد تحقیقات برای شناسایی عامل فراری این جنایت و علت و انگیزه درگیری متوفی و قاتل آغاز می‌شود.

کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی در دقایق اولیه به سراغ چند تن از شاهدان عینی ماجرا می‌روند. افرادی که در زمان وقوع قتل در محل حضور داشته‌اند همگی خبر از درگیری مقتول با عامل این جنایت می‌دهند. یک درگیری که به گفته برخی از شاهدان از سوی فردی خلافکار شکل گرفته است و با اینکه متوفی مدعی بوده، قاتل او را اشتباهی گرفته است، اما دعوا ادامه پیدا می‌کند.

در تحقیقات تکمیلی پرونده نیز مشخص می‌شود که متهم فراری از مجرمان سابقه‌دار و خلاف‌کاران نامی منطقه سیدی است که پس از ارتکاب جنایت فرار کرده است. آنچه در این پرونده کشف شده، تنها هویت متهم است که قاضی عارفی‌راد این نوید را می‌دهد که به‌زودی این شخص از سوی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی به دام می‌افتد.

به گفته این مقام قضائی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، جسد برای بررسی علت دقیق فوت به پزشکی قانونی منتقل شده، اما آنچه در معاینات اولیه مشهود است، متوفی از ناحیه قفسه سینه سمت چپ هدف ضربه شدید چاقو قرار گرفته است؛ ضربه‌ای که به دلیل شدت و عمق زخم و خون‌ریزی شدید مرگ مقتول را تا رسیدن مأموران اورژانس رقم زده است.

قاضی عارفی‌راد، بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد اظهار کرد: هنوز علت دقیق قتل مشخص نیست و تحقیقات تا دستگیری متهم فراری این پرونده ادامه دارد. این حادثه در ساعات پایانی چهارشنبه _هفدهم اسفند_ در یکی از خیابان‌های خلج واقع در منطقه سیدی مشهد اتفاق افتاده که در آن یک جوان ۲۵ ساله به قتل رسیده است.

قتل با آتش زدن مقتول

سرهنگ فرشید زینلی، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، اظهار کرد: پس از وقوع یک فقره قتل در سال ۸۳ در شهرستان مرودشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس در این سال‌ها تحقیقات خود را آغاز و با توجه به اینکه قاتل هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بود با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه وی را در شهرستان شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: متهم ۴۳ ساله در بازجویی اولیه اقرار کرد که در سال ۸۳ به دلیل اختلاف شخصی، مقتول را با ریختن بنزین و آتش زدن وی به قتل رساندم.

کد خبر 647015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.