تلاش‌ها برای استمرار پایداری گاز در کشور ادامه دارد

وزیر نفت گفت: امسال مصرف روزانه گاز بخش خانگی و تجاری در روزهایی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب نیز رسید که از بین حدود ۲۷ میلیون مشترک گاز، امسال تنها گازرسانی ۷۰ هزار مشترک در تربت جام با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد.

به گزارش ایمنا، جواد اوجی امروز _شنبه بیستم اسفندماه_ در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ تربت جام با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در زمستان امسال، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که دی‌ماه برای کشور ترکمنستان رخ داد و سوآپ گاز قطع شد، شاهد افت فشار در سر شاخه‌های شبکه گاز استان خراسان رضوی بودیم.

وی با بیان اینکه امسال رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور ثبت شد، گفت: توانستیم با کمترین قطعی گاز، زمستان را پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت با اشاره به اقدام‌های کوتاه و بلندمدت برای استمرار پایداری گاز در کشور، تصریح کرد: ذخیره‌سازی گاز طبیعی‌فشرده‌شده (سی‌ان‌جی) و اس‌ان‌جی، ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه دی، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان و خط لوله محمدیه در منطقه پارچین از جمله اقدام‌هایی است که برای پایداری گاز در استان‌های خراسان، سمنان و گلستان در حال اجراست.

اوجی با قدردانی از قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای به موقع پروژه‌های راهبردی و مهم صنعت نفت، ادامه داد: تلاش می‌کنیم پاییز سال ۱۴۰۲ این خط لوله ۷۰ کیلومتری تکمیل شود.

وی تأکید کرد: امسال مصرف روزانه گاز بخش خانگی و تجاری در روزهایی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب نیز رسید که از بین حدود ۲۷ میلیون مشترک گاز، امسال تنها گازرسانی ۷۰ هزار مشترک در تربت جام با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 646976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.