پرسپولیس صفر- سپاهان یک/ لذت انتقام در قلعه رقیب

تیم فوتبال سپاهان در دیداری دراماتیک با گل دقایق پایانی محمد کریمی به یک پیروزی شیرین در خانه پرسپولیس دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، امروز _شنبه، بیستم اسفندماه_ از ساعت ۱۶:۴۵ تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: حدود ۲۰ هزار نفر

گل‌: محمد کریمی (دقیقه ۴+۹۰) برای سپاهان

اخطار: لئاندرو پریرا (دقیقه ۳۹) از پرسپولیس؛ رامین رضائیان (دقیقه ۵+۴۵)، مسعود ریگی (دقیقه ۷۰) از سپاهان

اخراج: لئاندرو پریرا (دقیقه ۲+۴۵، کارت زرد دوم) از پرسپولیس

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی (۳۰- علی نعمتی)، فرشاد فرجی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک (۱+۹۰- وحدت هنانوف)، امید عالیشاه (۴۶- عیسی آل کثیر)، مهدی ترابی (۸۲- گئورگی گولسیانی)، محمد عمری (۸۲- سیامک نعمتی) و لئاندرو پریرا

سرمربی: یحیی گل محمدی

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان (۶۴- آریا یوسفی)، مسعود ریگی، جلال الدین علیمحمدی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده (۶۴- ایگور کاتاتو)، امید نورافکن و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: پیام حیدری

شرح بازی:

دیدار فینال گونه فصل جاری لیگ برتر در حالی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در چند دقیقه ابتدایی، این پرسپولیسِ میزبان بود که با حمایت تماشاگران خود بازی را هجومی آغاز کرد و یکی دو موقعیت خوب هم ایجاد کرد اما با گذشت حدود ۱۰ دقیقه از آغاز بازی، شاگردان خوزه مورایس در سپاهان کم کم بر بازی و جو ورزشگاه مسلط شدند و با ارائه فوتبالی که در هفته‌های اخیر هم از آنها شاهد بودیم، پرسپولیس را به عقب راندند. سپاهان که فضای پشت مدافعان کناری پرسپولیس را هدف قرار داده بود چندین بار با استفاده از این فضاها موفق به خلق موقعیت با ارسال روی دروازه بیرانوند شد. سپاهان در دقیقه ۲۲ روی یکی از این فرارها از پشت مدافعان کناری پرسپولیس و ارسال زکی پور توسط نورافکن به گل رسید اما اشتباه کمک داور در اعلام آفساید زکی پور باعث شد سپاهان به آنچه استحقاقش را داشت نرسد و گل صحیح این تیم مردود اعلام شود. بازی برتر سپاهان در نیمه نخست گلی در پی نداشت و در سوی دیگر نیز پرسپولیس که در اواسط نیمه اول مرتضی پورعلی گنجی را به دلیل مصدومیت شدید از دست داده بود و ناچار به تعویض او شده بود، با اخراج پریرا در آخرین دقایق نیمه نخست، ۱۰ نفره شد تا کار سختی در نیمه دوم برای شکست سپاهان داشته باشد.

پرسپولیس که در آخرین دقایق بازی در نیمه نخست با اخراج مهاجمش ۱۰ نفره شده بود، در ابتدای نیمه دوم با به زمین آمدن عیسی آل کثیر به جای عالیشاه نشان داد بیخیال پیروزی در این دیدار حیاتی نشده است. در سوی دیگر سپاهان که از همان ابتدای بازی نیز مشخص بود برای برد به زمین آمده است، با ۱۰ نفره شدن حریف برای به ثمر رساندن گل پیروزی مصمم‌تر شد. با این حال دو تیم آنچنان رو به بازی انتحاری نمی‌آوردند و با احتیاط رو به دروازه حریف هجوم می‌برند که تا قبل از دقایق تلف شده بازی ثمری در پی نداشت. سپاهان که با به زمین آوردن کاتاتو و یوسفی در جناح راست زهر بیشتری پیدا کرده بود در چند دقیقه پایانی بازی رو به حملات همه جانبه آورد و پرسپولیس را در زمین خود نگه داشت، روی یکی از همین حملات در آخرین ثانیه‌های بازی اما این محمد کریمی بود که قدر پاس مغانلو را دانست و با ضربه‌ای فنی از درون محوطه جریمه، قفل دروازه بیرانوند را شکست تا یک پیروزی شیرین‌تر از عسل برای سپاهان در ورزشگاه آزادی مقابل رقیب سنتی رقم بخورد.

سپاهان با این پیروزی گام بلندی به سمت قهرمانی برداشت زیرا حالا اختلافش با پرسپولیس به چهار امتیاز افزایش پیدا کرده است. با این حال هنوز چیزی برای سپاهان تمام نشده است زیرا ۷ بازی و ۲۱ امتیاز دست نخورده باقی مانده است و احتمال رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد. در هر صورت این یکی از پیروزی‌های تاریخی سپاهان در الکلاسیکوهای فوتبال ایران بود که با گل دقیقه ۹۴ محمد کریمی کسب شد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴+۹۰- سپاهان) - توپ ارسالی از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر یوسفی همراه شد تا توپ برای مغانلو کاشته شود اما ضربه او در حالتی نامتعادل به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد اما در ادامه خودش صاحب توپ شد و با پاس رو به عقب، موقعیت شوتزنی را برای کریمی فراهم کرد تا او با یک ضربه نرم و دور از دستان بیرانوند، دروازه پرسپولیس را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- توپ ارسالی مهدی ترابی از بالای دروازه سپاهان به طرز خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- فرار زکی پور از سمت چپ و نفوذ او به درون محوطه جریمه پرسپولیس با پاس رو به بیرون او همراه شد تا محمد کریمی با شوتی دقیق دروازه را باز کند اما اشتباه کمک داور در اعلام آفساید زکی پور باعث شد گل صحیح سپاهان مردود شود!

دقیقه ۳۱- کرنر ارسالی احمدزاده از سمت چپ در محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه سر بسیار خطرناک نیلسون جونیور همراه شد اما توپ با فاصله کمی از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷- باز هم کرنر ارسالی احمدزاده به مرکز محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه سر خطرناک بازیکنان سپاهان همراه شد که توپ این بار هم با اختلافی کم از پای تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴- فرار وحید امیری از سمت چپ در میان غافلگیری بازیکنان سپاهان با ارسال تیز او به تیر اول همراه شد اما در محوطه شش قدم ضربه خطرناک عالیشاه را نیازمند با واکنشی عالی برگشت داد.

دقیقه ۴۶- توپ ارسالی به محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه رضائیان از زاویه‌ای تنگ همراه شد اما بیرانوند توپ را به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۶- ارسال خطرناک رضائیان از سمت راست با ضربه سر مغانلو همراه شد اما توپ درست به جایی رفت که بیرانوند ایستاده بود تا موقعیت عالی سپاهان تبدیل به گل نشود.

دقیقه ۶۸- شوت سنگین پای راست امید نورافکن از پشت محوطه جریمه به وسط دروازه زده شد تا بیرانوند توپ را مهار کند.

اتفاق ویژه:

سپاهان با این پیروزی انتقام شکست تلخ ابتدای اسفندماه در ورزشگاه نقش جهان از پرسپولیس را تنها ۱۷ روز بعد گرفت تا دو تیم حداقل در این مقطع بی حساب شوند!

بهترین بازیکن:

محمد کریمی، زننده گل سرنوشت ساز بازی در دقیقه ۹۴ بهترین بازیکن سپاهان در این دیدار بود.

کد خبر 646963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.