رگبار پراکنده و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / سمیرم رکورددار بارش‌ها

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: به‌تدریج با ورود سامانه ناپایدار از اواخر روز یکشنبه شاهد افزایش ابر، وزش باد و در مناطق غرب استان، رگبار پراکنده و رعدوبرق خواهیم بود و انتظار می‌رود که از روز دوشنبه مناطق بیشتری را فراگیرد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های عددی و نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار از روز شنبه تا اواخر وقت یکشنبه است که بر این اساس، آسمان در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری و مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

وی ادامه داد: به تدریج با ورود سامانه ناپایدار از اواخر روز یکشنبه شاهد افزایش ابر، وزش باد و در مناطق غرب استان رگبار پراکنده خواهیم بود و انتظار می‌رود که از روز دوشنبه مناطق بیشتری را فرابگیرد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: اوج فعالیت این سامانه در روز دوشنبه و در مناطق غرب و جنوب خواهد بود که نحوه فعالیت آن ابرناکی و مه‌آلودگی رگبار باران و در مناطق مستعد رعد و برق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات رگبار برف است. در روز دوشنبه کلان‌شهر اصفهان، به صورت رگبار پراکنده خواهد بود.

وی درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز، گفت: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان سمیرم با ۱۵ میلی‌متر، پادناعلیا ۱۳.۸ دهم میلی‌متر، دهاقان ۷.۲ دهم میلی‌متر، ورزنه سه میلی‌متر، داران و چادگان ۲.۱ دهم میلی‌متر و اصفهان ۴ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

امینی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 646929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.