چشم‌انداز اتوبوسرانی اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به چشم‌انداز این شرکت طی سال‌های آینده گفت: جذب و به‌کارگیری کامل ناوگان اتوبوسرانی برای افزایش سطح راحتی سفر شهروندان، کاهش سرفاصله زمانی حرکتی ناوگان و جذب رضایت حداکثری و به‌کارگیری اتوبوس‌های برقی در این کلان‌‎شهر، از جمله این موارد است.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در سال گذشته برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، اظهار کرد: خرید ناوگان مطابق با استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵، استفاده از گازوئیل کم‌گوگرد، نصب فیلتر «ترابولد» به منظور کاهش آلایندگی‌ها و صرفه‌جویی در مصرف روغن و افزایش دو برابری زمان تعویض روغن با پایش مستمر روغن موتور و انجام آزمایش‌های مربوطه، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: استفاده منظم از مایع مصرفی سامانه کاهش دوده Nox (ادبلو)، پیگیری و نظارت مستمر بر معاینه فنی ناوگان اتوبوسرانی و انجام مطالعات خرید اتوبوس برقی به تعداد ۵۰ دستگاه، از دیگر اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، درباره مهم‌ترین تحولات سال ۱۴۰۱ در این شرکت خاطرنشان کرد: خرید ۱۸۵ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای وزارت کشور که تاکنون ۲۰ دستگاه دریافت شده، خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بنز آتروس که تعداد ۴۵ دستگاه از آن دریافت شده و خرید ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک (میدل باس) از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی ۲۲۰ دستگاه اتوبوس متوقف تعمیراتی، افزایش تعداد ناوگان فعال از ۶۹۰ دستگاه در سال ۱۴۰۰ به ۸۱۰ دستگاه در سال ۱۴۰۱، راه‌اندازی خط چهار تندرو به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر از غرب به شرق اصفهان و کاهش طول عمر ناوگان از ١٠.٣ سال در سال ۱۴۰۰ به ۹.۱ سال در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

رشد ۵۵ درصدی مسافران اتوبوسرانی اصفهان در سال ۱۴۰۱

روحانی با بیان اینکه با رشد ۵۵ درصدی، تعداد مسافر جابه‌جا شده از ۲۳۰ هزار نفر در روز طی سال ۱۴۰۰، به تعداد ۳۹۰ هزار نفر در روز در سال ۱۴۰۱ رسیده است، گفت: بازسازی کامل تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و بازگردانی آن‌ها به چرخه خدمت‌رسانی، باز طراحی و باز مهندسی خطوط در طول سال ١۴٠١ و راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب مرکزی توقفگاه شهید مهرابی و صرفه‌جویی تا ۹۰ هزار لیتر آب مصرفی مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز محوطه و نظافت نیز توسط شرکت واحد انجام شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه هواگیری اتوبوس‌های اسکانیا که تا پیش از این در انحصار بود، طراحی و ساخته شد، گفت: بهره‌برداری از سیستم مکانیزه هوشمند کنترل تردد ناوگان (AVL) و پرداخت الکترونیک کرایه (AFC)، بهره‌برداری از اپلیکیشن «اصرو» به‌منظور اطلاع‌رسانی به شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها و نصب ۵۰ دستگاه نمایشگر اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های مرکزی سطح شهر، از دیگر اقدامات شرکت واحد در سال ۱۴۰۱ بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، با اشاره به چشم‌انداز این شرکت در سال‌های آینده گفت: جذب و به‌کارگیری کامل ناوگان برای افزایش سطح راحتی سفر شهروندان، کاهش سرفاصله زمانی حرکتی ناوگان و جذب رضایت حداکثری، به‌کارگیری اتوبوس‌های برقی در کلان‌‎شهر اصفهان و توسعه شبکه خطوط و افزایش سطح پوشش سرویس‌دهی به آن‌ها از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: ایجاد و گسترش شبکه خطوط تندروBRT به‌منظور دسترسی سریع و آسان شهروندان به خدمات حمل‌ونقل عمومی، به‌کارگیری ترکیبی از سیستم‌های حمل‌ونقلی در سطح شهر، تشکیل باشگاه مشتریان به‌منظور ارائه خدمات متنوع در کارت بلیت و پرداخت کرایه، کاهش مراجعات به تعمیرگاه با توسعه سیستم نگهداری و تعمیرات و ارائه خدمات با کیفیت به‌منظور تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی و بالا بردن سهم اتوبوسرانی از سفرهای شهری نیز در دستور شرکت واحد اتوبوسرانی است.

کد خبر 646923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.