جت یاسین‌ می‌تواند هواپیمای رزمی و پشتیبانی‌ نزدیک‌ نیز باشد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنعت هوایی از سال‌ها پیش اقدام به طراحی‌ جت آموزشی یاسین کردند که امروز فروند دوم آن رونمایی شد. ویژگی این جت آموزشی این است که می‌توانیم از آن در حوزه رزمی‌ و پشتیبانی ‌از نزدیک ‌نیز استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، صبح امروز _شنبه بیستم اسفندماه_ در حاشیه رونمایی از نمونه معیار تولید و خط تولید انبوه جت آموزشی یاسین که با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما ارتقای آموزش خلبانی است، چرا که آموزش خلبانی از جمله آموزش‌هایی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و انجام این مهم نیاز به هواپیمای آموزشی در کلاس‌های مختلف دارد.

وی افزود: صنعت هوایی از سال‌ها پیش اقدام به طراحی جت آموزشی یاسین کرد و امروز فروند دوم آن رونمایی شد، ویژگی این جت آموزشی طراحی کاملاً بومی آن است که موجب شده است تا از این نمونه بتوانیم برای هواپیماهای رزمی و پشتیبانی نزدیک نیز استفاده کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: قالب تجهیزات هواپیما بومی‌سازی شده است و یقین داریم به عنوان هواپیمای پیشرفته می‌تواند مأموریت‌هایی که به نیروی هوایی واگذار می‌شود را به خوبی انجام دهد و در کاهش مدت زمان آموزش و کیفیت آموزش‌ها مؤثر واقع شود.

کد خبر 646850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.