رونقی در دوران کم‌فروغ سینمای کشور

وضعیت فروش فیلم‌ها در دو ماه گذشته نشان می‌دهد که بخشی اعظمی از استقبال مردم برای تماشای فیلم‌ها به نوع فیلم و فیلم‌نامه برمی‌گردد، به‌طوری‌که اسفند، به‌عنوان کم‌فروش‌ترین ماه بلیت سینما در سال مطرح می‌شود اما وضعیت فروش فیلم‌های سینمایی طی سه روز اخیر، بیانگر موضوعی دیگر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چند سال اخیر با بالا رفتن قیمت بلیت‌های سینما، موضوع استقبال نکردن مردم برای تماشای فیلم در سینماها همیشه مطرح بوده است که در کنار آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور، سیاست‌های متعددی را از قبیل نیم‌بها کردن بلیت‌ها در روزهای سه‌شنبه دنبال کرده‌اند.

هرچند این سیاست‌ها موجب بهبود نسبی وضعیت فروش فیلم‌ها در گیشه‌های سینما شد، اما فعالان حوزه سینما این‌گونه اقدامات را مقطعی و به‌صورت مسکن می‌دانند. وضعیت فروش فیلم‌ها در دو ماه گذشته نشان می‌دهد که بخشی اعظمی از استقبال مردم برای تماشای فیلم‌های سینمایی به نوع فیلم و فیلم‌نامه برمی‌گردد به‌طوری‌که پایان اسفند، به‌عنوان کم‌فروش‌ترین ماه بلیت سینما در سال مطرح می‌شود اما وضعیت فروش فیلم‌های سینمایی طی سه روز اخیر، بیانگر موضوعی دیگر است.

در سه روز تعطیلی اخیر، در مجموع ۱۱۳ هزار نفر به سینما رفتند که این آمار با توجه به اینکه در نیمه دوم اسفندماه واقع شد، یک آمار قابل‌قبول است. برای این تعداد مخاطب، شش هزار و ۱۰ سانس ترتیب داده شد و گیشه نیز رقم چهار میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان را به خود دید.

همچنین در این بازه زمانی درمجموع ۱۱۳ هزار نفر به سینما رفتند که این آمار با توجه به اینکه در نیمه دوم اسفندماه واقع شد، یک آمار قابل‌قبول است پرفروش‌ترین فیلم این سه روز، کمدی «بخارست» بود که ۳۳ هزار و ۵۰۰ مخاطب داشت و یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان نیز فروخت. کمدی «خط استوا» که ۱۷ روز پیش به سینماها آمد، توانست خوش بدرخشد و با ۲۷ هزار و ۴۰۰ مخاطب و گیشه ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی، دومین فیلم پراقبال تعطیلات اخیر باشد.

۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز به تماشای «ملاقات خصوصی» نشستند. گیشه این فیلم نیز ۸۹۳ میلیون تومان بود.

چپ، راست با ۴۶۱ میلیون تومان، لوپتو با ۱۸۶ میلیون، جزیره فضایی با ۱۵۱ میلیون، پسر دلفینی با ۹۴ میلیون و پالتو شتری با ۷۷ میلیون تومان، دیگر فیلم‌های پرمخاطب تعطیلات اخیر کشور بودند.

از چهارشنبه این هفته، چهار فیلم جدید در قالب اکران نوروز ۱۴۰۲، به این فهرست افزوده می‌شوند و این انتظار وجود دارد که روند استقبال از سینماها، با رشد خوبی مواجه باشد. این روند می‌تواند پیش‌درآمد بسیار خوبی برای اکران ۱۴۰۲ باشد تا سینمای ایران با یک آغاز شکوهمند، وارد سال جدید شده و اتفاقات خوبی را در بحث مخاطب و گیشه، رقم بزند.

کد خبر 646820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.