هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت پیاده‌راه چهارباغ گفت: چهارباغ، پیاده‌راه باقی خواهد ماند و این مورد اتفاق نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر است، بنابراین پای کار پیاده‌راه چهارباغ ایستاده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیستم اسفند_ در نشست خبری پایان سال خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و نشیب‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها و ریزش‌ها و رویش‌ها رو به پایان است، اما واقعیت این است که هر فراز و نشیبی در حوزه اقتصادی شهرداری را با بودجه بالغ بر ۱۴۳ هزار میلیارد تومان تحت تأثیر قرار می‌دهد، هر تصمیم کلان اقتصادی در کشور، موج کشتی ما را متلاطم می‌کند و هر اغتشاشی در جامعه، روی فعالیت‌های شهری تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: شهر محل حضور عناصر معترض، مخالف و موافق است، اما پس از اعتراضات بیشتر خسارت به شهر و امکانات شهر وارد می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: میان تلاطم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل طبیعی سعی کردیم کار شهر بر زمین نماند، از نگهداری شهر، نظافت، خدمات، عمرانی، شهرسازی، حوزه اجتماعی و فرهنگی سعی کردیم شهر از تب و تاب، نشاط، شور و شوق نیفتد و پویا بماند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل طبیعی همچون خشکی زاینده‌رود که از اراده مدیریت شهری خارج است، مشکلاتی برای شهر و شهرداری به وجود آمد، خاطرنشان کرد: اما با این وجود در تلاطمی که در ابعاد مختلف در جامعه شاهد بودیم چه سیاست داخلی و خارجی، در ارتباط با خواه خوانده‌ها سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.

قاسم‌زاده تاکید کرد: اگر تلاطم نبود، شاید بهتر و با بهره‌وری بیشتری می‌توانستیم فعالیت کنیم، در این راستا امیدواریم سال ۱۴۰۲ سرشار از شادمانی و نشاط باشد و بتوانیم با سرعت بیشتر به سمت پیشرفت شهر گام برداریم.

کسب ثروت از زباله‌ها

شهردار اصفهان با اشاره به عملکرد یک ساله فعالیت شهرداری این کلان‌شهر گفت: در حوزه خدمات شهری، نگهداشت شهر و نظافت حرکت به سمت مکانیزه کردن شهر در دستور کار قرار دارد، این اقدام آغاز شده است و سال آینده سرعت بیشتری می‌گیرد؛ در حال حاضر نظافت بزرگراه‌های شهر به صورت مکانیزه انجام می‌شود و سال ۱۴۰۲ نظافت مکانیزه را در معابر دیگر تجربه می‌کنیم.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری زباله بر اساس روزهای زوج و فرد هفته افزود: با اجرای این طرح کاهش یک‌روزه تحویل زباله را داشتیم؛ در مجموع، این طرح را موفق می‌دانم، در واقع آمارها و ارقام همراهی مردم در اجرای طرح، تاکید بر این موفقیت دارد.

قاسم‌زاده با اشاره به طرح تبدیل زباله به مواد و انرژی تصریح کرد: روی طرح تبدیل زباله‌ها به مواد و انرژی بسیار تمرکز کردیم که در این راستا طرح پیرولیز در سطح آزمایشی جواب داد و در حال حاضر وارد عرصه تجاری شده است.

وی با بیان اینکه طرح زباله‌سوز نیز هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است، اما آن را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی پسماند مصالح ساختمانی در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار و بررسی دقیق هستیم تا دیگر شاهد پسماند مصالح ساختمانی در شهر نباشیم؛ سال آینده قرار است در تولید مصالح ساختمانی از آنها استفاده شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: رویکرد مدیریت شهری این است از زباله‌ها ثروت تولید کنیم و از این تهدید به عنوان فرصت بهره ببریم، البته اصفهان از قدیم‌الایام در این حوزه سرآمد بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت‌وساز و شهرسازی نیز نرم‌افزار اصنو راه‌اندازی شده است و برای صدور پروانه ساختمانی به‌صورت غیرحضوری اقدامات مؤثری انجام شد.

قاسم‌زاده با اشاره به تاکید مدیریت شهری در احیای بافت‌های فرسوده گفت: در این راستا از احیای محورهای تاریخی آغاز کردیم، سال آینده نیز طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده را اجرا خواهیم کرد؛ دغدغه اصفهان آینده به عنوان اتاق فکر همچنان مطرح است.

اجرای پروژه رینگ حفاظتی شهر بدون یک روز تعطیلی ادامه دارد

وی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل تمرکز مدیریت شهری روی متروی اصفهان بوده است، افزود: خط دوم مترو از دو سمت در حال احداث است و شورای اسلامی شهر شهرداری را موظف کرده است که بخشی از خط دو مترو را تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برساند، بر این اساس به سمت تحقق این انتظار به سرعت پیش خواهیم رفت.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه قرارداد اولیه با شرکت مپنا برای تکمیل خط دو متروی این کلان‌شهر اواخر سال گذشته تصویب شد، تصریح کرد: رقم قرارداد ۶۰۰ میلیون یورو است که بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ شهرداری‌ها محسوب می‌شود، همچنین طی یک سال گذشته تشریفات قانونی آن انجام و ماه گذشته مصوبه آن در دولت نهایی شد و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر خاطرنشان کرد: پروژه رینگ حفاظتی شهر یکی از طرح‌های فعال در شهر است که در دوره گذشته احداث آن آغاز شده بود، از این‌رو اجرای این پروژه بدون یک روز تعطیلی، با شتاب ادامه دارد.

قاسم‌زاده با اشاره به تداوم خط یک متروی اصفهان اظهار کرد: ادامه خط یک مترو از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی اصفهان مصوب شده و آماده انعقاد قرارداد است، همچنین خرید ۲۸۵ اتوبوس شهری جدید از پروژه‌های شاخص در حوزه حمل‌ونقل شهری به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیریت شهر در حوزه فرهنگی بر فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است، گفت: از نظر فرهنگ شهروندی اصفهان نسبت به سایر کلان‌شهرها فعالیت رو به جلویی داشته است اما مدتی وقفه در این حوزه ایجاد شد، بر این اساس در بدو ورود به مدیریت شهر بر واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به مردم تاکید شد.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

شهردار اصفهان تاکید کرد: در این راستا تسهیل‌گری و مردم‌سپاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ شهروندی نیز از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری در سال جاری بوده است که سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح دکتر آشتیانی تا بهار ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه در حوزه عمران نیز فعالیت‌های خوبی در سال ۱۴۰۱ داشتیم، گفت: تکمیل زیرگذر اندیشه در منطقه ۱۳، تقاطع غیرهمسطح دکتر آشتیانی، تکمیل خروجی شهید کشوری، افتتاح حدود ۱۰ مجموعه فرهنگی، ورزشی و تکمیل حدود ۵۰۰ پروژه خرد نیز از جمله اقداماتی است که شهرداری طی سال جاری در برنامه خود داشته است.

قاسم‌زاده با اشاره به عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار افزود: این تقاطع در یکی از محورهای پرخطر شهر سمت ورودی دولت‌آباد احداث شده است و هفته گذشته برای استفاده شهروندان بازگشایی شد تا در آستانه نوروز به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و پس از تعطیلات نوروز با رفع دو مشکل برق و روشنایی به‌صورت رسمی افتتاح شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زیر گذر اندیشه روبه‌روی زندان برای عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح دکتر آشتیانی نیز در حال احداث است و بهار ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ پروژه خرد عمرانی در قالب پیاده‌روسازی، اصلاح معابر و خیابان‌سازی انجام که بخش عمده‌ای از آن تقدیم مردم شده است.

تشریح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

قاسم‌زاده با اشاره به تصویب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری کلان‌شهر اصفهان اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری حدود ۶۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت، لذا امیدواریم این منابع را تحقق بخشیم و سال آینده خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ درصد از بودجه شهرداری در سال آینده به فعالیت‌های عمرانی و ۲۷ درصد به فعالیت‌های جاری شهرداری اختصاص یافته است، گفت: در شهرداری اصفهان سعی شده است که نسبت ۷۰ به ۳۰ بودجه عمرانی و هزینه‌ای به‌هم نخورد و این رویکرد از موفقیت‌های بودجه‌ریزی در شهرداری اصفهان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۶۷ درصد از بودجه به تملک دارایی سرمایه‌ای و شش درصد تملک دارایی‌های مالی اختصاص داده شده است، افزود: ۴۱ از بودجه سال آینده به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، ۱۹ درصد بودجه حوزه خدمات شهری، ۱۳ درصد به حوزه مالی و اقتصادی، ۱۱ درصد به حوزه برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به حوزه فرهنگی و اجتماعی و سه درصد به حوزه شهرسازی و دو درصد نیز به مسائل عمرانی و پروژه‌های خرد اختصاص می‌یابد.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی ۱۴۰۲ شهرداری ۱۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: عدد بودجه عمرانی در سال جاری ۹ هزار میلیارد تومان بود که بیش از هفت هزار میلیارد تومان آن تحقق یافت.

۹۰ درصد کودکان کار اتباع خارجه هستند و نیاز مالی ندارند

قاسم‌زاده با اشاره ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: زنجیره حمایت از کودکان کار و خیابانی در شهر شکل گرفته است و محصول این همگرایی افتتاح مرکز حمایتی مراقبتی کودکان کار بوده است، لذا امیدواریم با همت دستگاه‌های دخیل مانند استانداری، فرمانداری و بهزیستی پدیده آزاردهنده کار کودکان و سوداگری سوءاستفاده‌گران در شهر به حداقل برسد و دیگر شاهد آن نباشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از کودکان کار اتباع خارجی هستند و نیاز مالی ندارند، ادامه داد: در صورتی که هر کدام از این کودکان نیاز اقتصادی داشته باشند، این ظرفیت در شهر وجود دارد که به کمک خیران مشکل آن‌ها رفع شود؛ حتی برخی از صنایع ما که در رأس آنها خیران نیک‌اندیش هستند برای بورسیه تحصیلی و مهارت‌آموزی، اشتغال بعد از مهارت برای این کودکان پیشنهاد داده‌اند، اما مشکل اصلی این است که بسیاری از این کودکان مورد بهره‌کشی، استثمار و سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید موضوع اتباع بیگانه در جمع کودکان کار را به‌طور چندجانبه مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: در رابطه با کودکان بدسرپرست نیز نیازمند برخورد جدی و قانونی هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ شهرداری ادامه داد: در آستانه نوروز شهر از لحاظ رنگ و نظافت نونوار خواهد شد، امسال نیز شهروندان و مسافران به خاطر اتفاقات نو در شهر غافلگیر می‌شوند.

قاسم‌زاده با اشاره به طرح توسعه باغ رضوان تصریح کرد: طرح توسعه آرامستان باغ رضوان بر اساس طرح جامع توسعه این محدوده بوده است، از این‌رو تاکنون هیچ اتفاق غیرفنی و غیرقانونی در این محدوده شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه در خصوص دفن غیر از باغ رضوان در شهر دو دیدگاه وجود داشته است و دارد، خاطرنشان کرد: نخست اینکه باغ رضوان را باید توسعه عمودی با قبرهای چندطبقه بدهیم، اما از سویی با مباحث ترافیکی در این محدوده روبه‌رو خواهیم شد، به‌طوری که در حال حاضر طی آماری در روز شنبه که کمتر زائری به باغ رضوان مراجعه می‌کند، هزار خودرو وارد این آرامستان شده که عدد بالایی است.

وی ادامه داد: بر اساس باید آرامستان‌های در چهارگوشه شهر تدارک دیده شود تا زحمت سفر مردم از هر گوشه شهر به سمت یک مکان را کاهش دهیم، در این راستا قصد داریم تعداد آرامستان‌ها را با رعایت جوانب شهری و بهداشتی افزایش دهیم و به این سمت حرکت کنیم.

قبر لاکچری نداریم

شهردار اصفهان اضافه کرد: درباره دفن در بقاع متبرکه بین ضوابط اوقاف و ضوابط شهری تفاوت وجود دارد، اوقاف از دستورالعمل‌های خود استفاده می‌کند، از این‌رو برای حل این اختلافات باید دستگاه سومی دخالت کند که در این راستا تاکنون به بحث دفن در قبور و بقاع متبرکه و امامزادگان ورود نکرده‌ایم و این موضوع از سال‌های قبل وجود داشته است.

وی با اشاره به قبرهای لاکچری گفت: در باغ رضوان چیزی به نام قبر لاکچری نداریم، فقط ممکن است برخی شهروندان اقدام به خرید قبر در قطعه اول یا استفاده از سنگ و قاب‌های خاص کنند اما به طور کلی در خدمات و نوع قبور تفاوت ویژه‌ای قائل نیستیم، بر اساس قوانین و ضوابط قبرها قیمت‌بندی شده است و بر اساس دسترسی و خدمات و امکانات طرح مصوب در حال اعمال تعرفه‌ها است و همه چیز شفاف است.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

قاسم‌زاده تاکید کرد: چیزی که مورد اعتراض قرار گرفته است، یکسان نبودن سنگ‌های قبر مطابق با سلیقه خانواده‌های متوفی است که دیدگاه‌های مختلفی در این رابطه به صورت مخالف و موافق وجود دارد.

تعامل شهرداری و راهور برای کنترل ترافیک شهر

وی با بیان اینکه دغدغه نخست شهروندان و شهرداری حوزه محیط زیست، حمل‌ونقل و ترافیک است، گفت: در این راستا در بودجه سال آینده نیز بر پروژه‌های حمل‌ونقل از جمله راه‌اندازی خط دوم مترو و حلقه حفاظتی تمرکز کردیم، لذا امیدواریم با ارتقای فرهنگ شهروندی، مشکل ترافیکی را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه گلوگاه‌ها و گره‌های ترافیکی را با ایجاد تقاطع غیر همسطح و زیرگذر که گروه فنی برای اجرای آن به نتیجه می‌رسند، باز می‌کنیم، افزود: حمل‌ونقل موضوع تعاملی میان شهرداری و پلیس راهور است، هر زمان ما کنار هم قرار گرفتیم، شهر آرامش بیشتری داشته است اما هرگاه یکی از ما نقش خود را به‌خوبی ایفا نکرده، شهر گره خورده است.

وی تصریح کرد: پلیس راهور معتقد است مانند گذشته نمی‌تواند سر هر چهارراه نیرو مستقر کند، زیرا شهر توسعه یافته است و منابع مالی نیز اجازه این کار را نمی‌دهد، بنابراین هر دو در این موضوع به فهم مشترک برای رصد ترافیک شهر، تخلفات و اعمال جریمه به وسیله دوربین هوشمند رسیدیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: با پلیس راهور تهران برای انعکاس تخلفات رایزنی کردیم، چراکه در شیوه یکپارچه‌سازی سامانه مشکلاتی داشتیم، لذا با دیدارهایی که انجام شد از حیث مدیریتی به جمع‌بندی رسیدیم و گروه فنی در حال انجام کار است.

وی تاکید کرد: راهی جز مدیریت ترافیک هوشمند نداریم، امیدواریم تا حد زیادی نظم ترافیک برقرار شود، البته روی فرهنگ شهروندی نیز تمرکز داریم.

شهردار اصفهان گفت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌دنبال ایجاد ظرفیتی هستیم تا از مردم بخواهیم کنیم از خودروی شخصی استفاده نکنند، اما ظرفیت حمل‌ونقل عمومی ما کشش پاسخگویی به نیازهای شهر را ندارد و به‌رغم آنکه اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده و به سمت استفاده خرید اتوبوس برقی حرکت کرده‌ایم.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

وی با با بیان اینکه بر اساس شعار «اصفهان من، شهر زندگی» امیدواریم هر فردی آرزو کند در اصفهان زندگی کند، تصریح کرد: اصفهان شخصیتی دارد که باید از آن صیانت کرد، در واقع باید توسعه هماهنگ با این شخصیت داشته باشیم، نگاه و گفتمان حاکم بر شهر توسعه شهر بر اساس حفظ شخصیت شهر است.

نیمه دوم سال آینده آب از خلیج فارس به اصفهان می‌رسد

قاسم‌زاده با بیان اینکه پروژه انتقال آب با مدیریت جهادی در هشت محور فعال است، خاطرنشان کرد: در موضوع زاینده‌رود به‌همت استانداری و کمک دستگاه‌های دیگر، صنایع و شهرداری، نیمه دوم سال آینده، آب از خلیج فارس به اصفهان خواهد رسید.

وی ادامه داد: مدیریت استان با اتکا به منابع استانی و هنر مدیریتی معطل نماند تا دولت بودجه بگذارد، مدیریت استان دست روی زانوی خود گذاشت تا پروژه کلید بخورد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بر اساس اقدامی که مدیریت استان جزئیات آن را تشریح خواهد کرد، اوایل سال ۱۴۰۳ آب را برای همیشه در زاینده‌رود جاری خواهیم داشت، گفت: خبرهای خوبی با اتکا به منابع داخلی در راه است، البته ممکن است مدیریت استان به نتیجه برسد که با ایجاد صندوق مشارکت از مردم کمک بگیرد.

وی تاکید کرد: پس از سال‌ها اختلاف، همدلی و هماهنگی خوبی در مدیریت استان ایجاد شده است که امیدوارم مشکل آب به عنوان اساسی‌ترین مسئله شهر رفع شود، به‌شخصه به اقدامات انجام شده امیدوار هستم.

تلاش برای داشتن شهر هوشمند تا پایان مدیریت شهری ششم

قاسم‌زاده درباره جمع‌آوری قلیان‌ها در اطراف زاینده‌رود گفت: مسئولیت جمع‌آوری قلیان در اطراف زاینده‌رود با شهرداری است و این موضوع را تذکر داده‌ایم و نباید در ایام سفر نوروزی مردم را درگیر یک پدیده غیراجتماعی و غیربهداشتی کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت هوشمندسازی و شهرهای هوشمند دست‌های سوءاستفاده‌گر را در مسیر خدمت کوتاه می‌کند، گفت: هوشمندسازی سه ضلع دارد نخست فناوری و تکنیکال است که از این جهت مشکلی نداریم و شرکت‌های ماهر در این زمینه فعالیت می‌کنند، ضلع دوم بدنه شهرداری است که باید این تحول را بپذیرد که صادقانه باید گفت مقاومت در این زمینه داریم و به علت تغییر یک عادت چندین ساله است و ضلع سوم شهروندان هستند که باید یاد بگیرند کارهای خود را با گوشی‌های تلفن همراه خود انجام بدهند.

شهردار اصفهان افزود: هوشمندسازی را از حوزه شهرسازی آغاز کردیم، در حال حاضر نیز حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری درگیر شده است و هر هفته فرایند هوشمندسازی را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که بگوییم شهرداری تعطیل است و همه کارهای خود را از منزل پیگیری کنیم.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

وی تصریح کرد: امیدواریم روز رفتن از شهرداری، یک شهر هوشمند را تحویل بدهیم، البته نسبت به آنچه که باید باشیم، فاصله داریم، اما با ارفاق نمره ۱۴ تا ۱۵ به این عملکرد شهرداری می‌دهیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان اکو داشتیم مقرر شد برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان را در دبیرخانه اکو در تهران برگزار کنیم.

روح جهان‌نما را پاک و جسم آن را احیا می‌کنیم

وی با اشاره به وضعیت ساختمان جهان‌نما گفت: درباره جهان‌نما، قصه ارگ در حال به سرانجام رسیدن است؛ ابتدای فعالیت در شهرداری از اداره حقوقی درخواست کردم که چراغ خاموش مباحث حقوقی، رضایت افراد و صاحبان املاک در ارگ را بررسی کند تا بتوانیم حقوق شرعی و قانونی آنها را ادا کنیم، همزمان با این عرصه فراخوان ساخت هتل در ارگ جهان‌نما نیز مطرح شد که به این نتیجه رسیدیم تنها شاخصه‌ای که می‌تواند این ارگ را احیا کند، ساخت هتل است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طبق توافقی که با پیمانکاری در زمینه ساخت هتل در ارگ جهان‌نما شد، نسبت ۲۵ درصد به ۷۵ درصد بین شهرداری و سرمایه‌گذار برقرار شد، افزود: این پروژه که حدود چهار هزار میلیارد تومان از سوی شهرداری و بخش خصوصی برای آن سرمایه‌گذاری شده، گام مهمی در راستای رفع معضلات این ساختمان است.

وی تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اجرای این پروژه پنج ساله بوده است، اما این نوید از سوی سرمایه‌گذاری داده شده است که طی دو سال بتواند تحویل بدهد و یکی از بهترین هتل‌های کشور در بهترین نقطه شهر ساخته شود، ما هم روح جهان‌نما را پاک و هم جسم آن را احیا می‌کنیم تا به یک ظرفیت گردشگری تبدیل شود.

سودای قدرت ندارم

قاسم‌زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اظهار کرد: معتقد هستم حرف زیادی نباید زد و باید اقدامات انجام شده را اعلام کرد، در اجرای پروژه‌ها نیز معتقد هستم باید مدیران مناطق طرح‌ها را تبیین کنند، ما در دنیا از سمت حکمرانی به حکمروایی می‌رویم؛ از تفکر رسیدن همه مسائل به یک نقطه و یک فرد باید عبور کرد، زیرا این تفکر غلطی است که همه چیز به یک نفر خاتمه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حکمروایی باید هر کسی در حوزه خود صحبت کند، حتی شهروندان باید خود گزارش دهنده باشند و کم‌کم شهرداری باید به سمت اداره شهر به دست شهروندان حرکت کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: این سوال مطرح است که چرا همیشه باید یک نفر در قاب شهر به عنوان شهردار باشد؟، مگر اینکه کسی دنبال مباحث انتخاباتی باشد و سودای قدرت داشته باشد که قرارگیری مقابل دوربین برای آن یک هدف است، اما من دنبال این موضوع نیستم.

اصفهان روابط حسنه‌ای با شهرهای خواهرخوانده دارد

وی اضافه کرد: در حوزه بین‌المللی به‌رغم تنگناها و نشست‌های مختلف با کشورهایی مانند لهستان میهمانان خارجی از آسیای شرقی و آفریقا داشتیم، رفت و آمد با دیگر خواهرخوانده‌های اصفهان خوب بوده است و توافقات و تفاهم‌نامه‌هایی نیز داشته‌ایم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در رابطه با اینکه نامه‌ای از فرایبورگ متأثر از اغتشاشات اخیر به ما زده شد، به هیچ‌وجه موضوع رد خواهرخواندگی مشترک بین اصفهان و آلمان نبود، بلکه فقط ابراز ناراحتی‌ها بود که صادقانه و از روی واقعیت جامعه به آن پاسخ دادیم و از آنها برای بررسی میدانی دعوت کردیم.

وی تاکید کرد: اصفهان روابط حسنه‌ای با دیگر شهرهای خواهرخوانده دارد و پیگیر خواهرخواندگی‌های جدید با دیگر کشورها است.

کمک به مراکز و نهادهای فرهنگی شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه به تمام مراکز فرهنگی، مساجد و نهادها که در عرصه مسائل فرهنگی و دینی خدمات عام‌المنفعه می‌دهد، کمک می‌کنیم، گفت: بر این اساس مانعی بر سر راه آن‌ها نخواهیم بود و امکاناتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و از هر کار عام‌المنفعه در سطح شهر طبق قانونی چند ده سال قبل کمک می‌گیریم.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ بودجه و اعتباری برای کمک به این مراکز اختصاص یافت و سال ۱۴۰۲ نیز این ادامه پیدا خواهد کرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حوزه فرهنگ تنوع سلیقه داریم، گفت: در شهرداری در حوزه فرهنگی نیروهایی داریم که همه غنی هستند، اما اختلاف نظرهایی نیز وجود دارد که در میز فرهنگ آن را مطرح می‌کنند، لذا اینکه طرح فرهنگی که در شهر اجرا می‌شود یکی می‌پسندد و دیگری نه، طبیعی است.

وی ادامه داد: از اینکه عده‌ای بگویند اقدامات فرهنگی خوب یا بد بود، نگران نمی‌شوم، زیرا نشانه‌ای بر زنده بودن شهر است، اینکه با اجرای این برنامه‌ها یکدیگر را می‌بینیم بسیار خوب است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با این موضوع که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سال گذشته گلایه کرد که چرا در تمام خیابان‌های شهر عکس شهدا را نصب نکردید، موافق نبودم، زیرا معتقدم افراط در هر چیز ضدتبلیغ است، در این راستا باید دانش کار فرهنگی داشته باشیم، زیرا تبلیغات آستانه‌ای دارد و تبلیغات شهری تا حدی ذهن مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

وی تصریح کرد: برخی معتقدند کارهای فرهنگی باید حجیم و زیاد باشد، اما معتقدم کار فرهنگی باید دقیق، ظریف، بجا و مؤثر باشد، اعتقادی به کار پر سر و صدا و هیجانی ندارم، زیرا باید کار فرهنگی مؤثر انجام داد، این در حالی است که به دلیل اینکه کار نو را نمی‌پسندیم جرئت کار فرهنگی را از افراد خلاق می‌گیریم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی جوانان خلاق و خوش‌فکر فعال هستند، معدل کار آنها قابل دفاع است و نتیجه کار آنها را در تبلیغات شهری می‌بینیم.

وی اضافه کرد: نمی‌توان گفت همه کارها عالی است، هر کاری جای پیشرفت دارد، چراکه نقد موجب می‌شود کار آنها بهتر شود، اما گاهی کسانی تند، کند، منصفانه و گاهی با نظراتی که چاشنی بی‌مهری دارد حوزه فرهنگی را نقد می‌کنند که همه آنها کمک به رشد حوزه فرهنگی است، قلمتان را زمین نگذارید، اشکالات را بگویید تا بهتر شویم.

تمام حوزه‌های شهرداری برای کاهش آلاینده‌ها وظایفی دارند

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا گفت: بخش از آلودگی هوای شهر به بخش حمل‌ونقل و صنایع برمی‌گردد، در زمستان هم پدیده مازوت‌سوزی را در شهر داشتیم، در سفر اخیر ریاست قوه قضائیه، دستور کامل توقف مازوت‌سوزی صادر شد، امیدوارم این دستور کامل اجرا شده باشد و هیچ مازوتی در نیروگاه در حال سوختن نباشد.

وی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا راهی جز توسعه قطار شهری و تکمیل حلقه حفاظتی، استاندارد کردن اتوبوس‌ها نداریم، افزود: در این راستا اقدامات زیادی در شهرداری در دست انجام است و دستورالعملی آماده شده است که همه حوزه‌های شهرداری برای کاهش آلاینده‌ها وظایفی دارند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: به شدت برای پالایش فضای سبز شهر در حال کار هستیم، شهرداری درصدد است بخشی از آلاینده‌ها که سهم شهرداری و قابل مدیریت است را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم سهم شهرداری از درآمد ساختمانی که از مردم دریافت می‌شود ۳۲ درصد بود، در بودجه ۱۴۰۲ این رقم به ۲۶ درصد رسیده است، چراکه به دنبال آن نیستیم از جیب مردم شهر را اداره کنیم، در این راستا به سمت استفاده از سرمایه‌گذاری‌ها حرکت می‌کنیم؛ نمونه آن سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت هتل در جهان‌نما است که در گذشته از پروژه‌های تعریف شده برای شهرداری بود که باید انجام می‌داد.

محورهای باباقاسم و هارونیه سال ۱۴۰۲ احیا می‌شود

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه ابنیه تاریخی و بافت تاریخی شهر برای ما مهم است و روی آن بسیار حساس هستیم، گفت: به طور جدی درصدد احیای بافت تاریخی هستیم، بر این اساس خوش سلیقه‌ترین مدیر شهری که به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهد را برای این کار مأمور کردیم، در این راستا با تغییر مدیریت میراث فرهنگی که بسیار خوش‌فکر و مدیری لایق است، کارها برای احیا بافت تاریخی شتاب یافته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه محورهای بابا قاسم و هارونیه در سال ۱۴۰۲ احیا می‌شود، افزود: به جای احیای نقطه‌ای به سمت احیامحوری رفتیم تا سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری روی آن رغبت کند، معتقدیم تا زندگی در بافت تاریخی جریان نیابد، بافت احیا نمی‌شود.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

وی تصریح کرد: در مورد تخریب خانه‌های تاریخی حساس هستیم اما تخریب‌ها برای مواردی است که طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی امکان حفظ و نگهداری آن وجود ندارد و اجازه نمی‌دهیم بافت تاریخی شهر به عنوان عنصر هویتی، آسیب ببیند.

پای کار پیاده‌راه چهارباغ ایستاده‌ایم

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت پیاده‌راه چهارباغ گفت: چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند و این مورد اتفاق نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر است، بنابراین پای کار پیاده‌راه چهارباغ ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که به‌تدریج دولت خانه صفوی شامل آمادگاه، سپه، چهارباغ و استانداری به پیاده‌راه تبدیل شود، لذا اسناد بالادستی آن نیز این موضع را تأیید می‌کند و جای هیچ شک و شبهه و خدشه‌ای در این موضوع نیست.

به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید اعتماد کنیم

قاسم‌زاده با بیان اینکه تیم اقتصادی شهرداری با دانش و تجربه خوبی که داشتند به الگوهای متفاوتی از مشارکت دست پیدا کردند که یکی از آنها صندوق مشارکت جمعی است، افزود: الگوهای نوین مالی دیگر همه روی میز مشارکت‌ها است، لذا امیدواریم با استفاده از بازار مالی و سرمایه اقتصاد شهر را رونق دهیم.

وی تاکید کرد: به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید اعتماد کنیم، زیرا هر کجا شهرداری به بخش خصوصی و مردم اعتماد و فرش قرمز پهن کرد، شهر رونق گرفت؛ پس از هتل ارگ جهان‌نما تقاضاهای زیادی برای سرمایه‌گذاری ارسال شده است و مردم متوجه شدند شهرداری در این مدیریت شهری حقوق طرفین را رعایت می‌کند و از قراردادهای پر از دینامیت علیه سرمایه‌گذار خارج شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در جریان تغییر و تحول در هاب اصفهان نبودم، لذا خواستار ارائه گردش کار آنها شدم تا ببینم موضوع چیست، اما اجازه نمی‌دهیم کار آن‌ها در معرض آسیب و تهدید قرار گیرد، زیرا این مجموعه موفق بوده است و شهرداری مخل آن نخواهد بود.

طرح جمع‌آوری زباله بر اساس تقویم موفق بوده است

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری زباله بر اساس تقویم زوج و فرد گفت: طرح جمع‌آوری زباله بر اساس تقویم از نظر ما موفق بوده است، البته در بعضی موارد نیاز به کار بیشتر است که رفع نقایص و همکاری بیشتر مردم را می‌طلبد، اصفهان میان کلان‌شهرها بهترین وضعیت را به‌لحاظ جمع‌آوری و حمل زباله دارد.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در بسیاری از شهرها سطل بزرگ زباله را مشاهده می‌کنیم که کانون انواع اتفاقات غیربهداشتی است، در برخی از کلان‌شهرهای اروپایی حمل زباله یک روز در هفته انجام می‌شود، اما ما حمل زباله را از چهار روز به سه روز رساندیم که بعضی نگران شدند، این در حالی است که باید کمک‌کنیم تا تولید زباله در شهر کم شود و تفکیک بازیافت از خانه انجام شود؛ بر این اساس آموزش‌هایی پیش‌بینی شده است تا خانه به خانه این موضوع فعال‌تر شود، هم‌اکنون نیز ۵۰۰ خانواده زباله صفر داریم.

تعیین تکلیف اسکلت فلزی خیابان باغ گلدسته

وی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف اسکلت فلزی خیابان باغ گلدسته گفت: تعیین تکلیف اسکلت فلزی در خیابان باغ گلدسته روی میز کار است، این موضوع نیز مانند جهان‌نما آزار دهنده است، در این راستا دو گزینه مطرح شده است تا تکلیف این اسکلت فلزی مشخص شود؛ ایده نخست این است که به تالار شورا تبدیل و شورای اسلامی شهر در آن مستقر شود و ایده دوم این است که تبدیل به هتل شود که احتمال آن از ایده نخست قوی‌تر است.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

شهردار اصفهان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا آمار مراجعه به کمیسیون ماده ۱۰۰ کاهش یابد، بر اساس گزارش‌ها این آمار رو به کاهش است.

میدان امام علی (ع) باید از فضای کارگاهی خارج شود

وی با اشاره به طرح احیای میدان امام علی (ع) خاطرنشان کرد: میدان امام علی (ع) باید از فضای کارگاهی خارج شود، چراکه ۱۵ سال است این محیط کارگاهی مردم را عذاب می‌دهد، لذا امیدواریم سال ۱۴۰۲ این طرح تکمیل و به شهر و شهروندان تحویل داده شود، هرچند پیش‌بینی می‌شود همچون جهان‌نما با مشکلاتی مواجه شویم که گروه حقوقی و املاک به ما کمک می‌کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ایجاد شهرک برای ساماندهی مشاغل شهری از مدت‌ها پیش مطرح بوده است، اظهار کرد: زمین‌هایی برای این شهرک‌ها پیش‌بینی شده است که به‌زودی تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام می‌شود، ضمن اینکه شهرداری به‌تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست و استانداری و اتاق بازرگانی نیز در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی تاکید کرد: با این همدلی که در استان وجود دارد، گره ۵۰ ساله شهر طی سه سال آینده باز می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید به سمتی برویم و بپذیریم که کنار هم باشیم، گفت: می‌توانیم یکدیگر را نقد کنیم اما باید کمتر قضاوت کنیم، زیرا در قضاوت ممکن است بی‌مهری و کم‌لطفی صورت گیرد.

وی افزود: اینکه توانستیم یا نتوانسته‌ایم انتظار شهروندان را برآورده کنیم باید گفت شهرداری در حد بضاعت و آنچه تشخیص می‌دهد درست عمل می‌کند، اما دست کسی را برای انجام کار فرهنگی نبستیم، در این راستا شهروندان می‌توانند برای کار فرهنگی به میدان بیایند، ایده و طرح دهند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: برای نوروز امسال در حوزه زیباسازی و فرهنگی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، اما نمی‌توانیم تمام انتظارات شهروندان را تأمین کنیم؛ شرایط برای علاقه‌مندان فراهم است تا در حوزه فرهنگ شهر نقش ایفا کنند، در این راستا باب نقد و انتقاد نیز باز است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیباسازی، اقداماتی که نوروز گذشته انجام شد، مورد بررسی قرار گرفت و نقد کارشناسانی که وارد بود، لحاظ شد و برای امسال نیز اصلاحاتی انجام دادیم، به عنوان مثال نوروز گذشته در محور نور المان‌هایی استفاده شد که نقدهای درست به آن وارد شد که با هویت شهر همخوان نیست.

شهردار اصفهان تاکید کرد: امسال نشانه‌هایی در شهر کار می‌کنیم که احیاگر هویت تاریخی شهر باشد و این نگاه بر اساس نقدهای رسیده به‌وجود آمده است.

وی درباره انتصابات در شهرداری اصفهان گفت: سعی کردم بهترین همکارانم را انتخاب کنم؛ ممکن است ضعف و کاستی داشته باشند، اما سعی می‌کنند بهترین خدمت را ارائه کنند.

اقدامات مدیریت شهری برای تردد آسان معلولان و نابینایان در شهر

قاسم‌زاده با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای تردد آسان معلولان و نابینایان در شهر گفت: ۱۸۵ اتوبوس جدید شهری بر اساس مهندسی خاصی که شده دارای رمپ است تا شهروندانی که شرایط خاص دارند از آن برای سوار شدن استفاده کنند، ۵۰ ون نیز خریداری شده است که هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است، و در صورت تحویل، تعدادی از ون ها مناسب‌سازی خواهد شد و در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مناسب‌سازی در شهر تا حد زیادی انجام شده است و تلاش می‌کنیم با کمک شهروندان شهر را بیش از گذشته برای زندگی مهیا کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه درصدد هستیم درآمد شهرداری را از طریق درآمد ساختمانی سال به سال کاهش دهیم و این نگرانی مردم به‌تدریج برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث هوشمندسازی، ساده‌ترین موضوع آن مسائل فنی و سخت‌ترین بخش آن مباحث سازمانی و فرهنگی است، در این زمینه برنامه‌ای برای سال آینده پیش‌بینی شده است، به‌عنوان مثال یکی از گلوگاه‌های صدور پروانه، بازدید از محل بود که باعث طویل شدن روند مجوزها، صدور پروانه‌ها و بازدیدها شده بود که در حوزه هوشمندسازی به این نتیجه رسیدیم که یک طرحی مانند اسنپ را طراحی کنیم و بحث مامورهای بازدید از منازل و املاک را از سیستم شهرداری خارج و برون‌سپاری کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا در صورت درخواست فردی برای بازدید از زمین یا ملک، این مهم در این سامانه ارائه می‌شود و نزدیک‌ترین مهندس به عنوان مأمور بازدید مراجعه می‌کند.

قاسم‌زاده تاکید کرد: هوشمند سازی در شهرداری کار سخت و زمان‌بری است، اما پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه چهارباغ زنده است و اساس زندگی در آن جریان دارد، گفت: در هر دوره پدیده‌های اجتماعی را شاهدیم اما نباید با پدیده‌های اجتماعی، سیاسی برخورد کنیم و با نگاه فرهنگی اجتماعی باید به آن نگریست.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نوجوانان فرزندان این سرزمین هستند و نگاه ما به آن‌ها به مثابه اعضای یک خانواده است، لذا پیشنهاد این است به جای طرد نوجوانان، با آن‌ها گفت‌وگو کنیم و ارتباط متقابل داشته باشیم، این نگرانی از وضعیت دختران و پسران ما در چهارباغ نباید به سمت واکنش‌های هیجانی و غیر مؤثر کشیده شود.

وی با بیان اینکه تقویت ظرفیت‌های فرهنگی دولت‌خانه صفوی پیشنهاد خوبی است که باید بیشتر بررسی شود، گفت: به‌منظور ساماندهی وضعیت نجابت چهارباغ نباید خانواده‌ها با چهارباغ قهر کنند و باید حضور بیشتری داشته باشند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: باید به سمت فضاهایی برویم که نیاز کودکان، نوجوانان و جوانان به‌صورت مشروع و قانونی برای تخلیه هیجانات در شهر پیش‌بینی شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: روند چهارباغ رو به رشد بوده است، البته جمع شدن میزها در چهار باغ نظر شورای تأمین در ایام اغتشاشات بوده است که اتفاق افتاد، اما برای بازگشایی آن‌ها دوباره تصمیم‌گیری شورای تأمین را لازم داریم.

اولویت مدیریت شهری در درجه نخست شهرداری هوشمند است

شهردار اصفهان با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری در درجه نخست شهرداری هوشمند است، گفت: نقشه جامع آن نیز تهیه شده است و در این راستا برنامه گام به گام نیز داریم و بر اساس نقشه جامع شهرداری هوشمند پیش می‌رویم.

هتل ساختمان جهان‌نما ۲ ساله احداث می‌شود/ چهارباغ پیاده‌راه باقی خواهد ماند

وی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت هوشمندسازی در حوزه شهرسازی، حمل‌ونقل ترافیک و خدمات شهرسازی پیگیری می‌شود که از آن جمله می‌توان به استقرار سامانه‌های اصپاک و اصرو در راستای هوشمندسازی حمل‌ونقل اشاره کرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در گام نخست هوشمندسازی شهرداری و سپس هوشمندسازی شهر را پیگیری می‌کنیم، گفت: سهم شهرداری تجهیز زیرساخت‌ها مثل فیبر نوری است که پیش از این انجام شده است و نصب دوربین‌هایی که داده‌های شهری را دریافت می‌کند و وظایف دیگر نیز بر عهده دستگاه‌های دیگر شهر است که در این زمینه همدلی و همگرایی و هم افزایی نهایی برای ایجاد شهر هوشمند در اصفهان لازم است.

وی با اشاره به وضعیت شهرک شهید کشوری گفت: شهرک شهید کشوری هنوز تحویل شهرداری اصفهان نشده است، البته در حال حاضر خدماتی ارائه می‌دهیم اما کماکان این شهرک در اختیار شرکت عمرانی آبشار اسپادانا است و این شرکت متعهد است زیرساخت‌های را در این مکان انجام دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بخش استفاده از انرژی‌های پاک و خورشیدی در شهر اصفهان خدمات شهری در طول یک سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان انجام شده است، این نوید را می‌دهیم که تا سال ۱۴۱۰ منبع تأمین برق شهرداری در سطح شهر از طریق انرژی‌های پاک خواهد بود.

با اصلاح گونه‌ها و تصفیه پساب درختان زیست بوم را حفظ می‌کنیم

وی با بیان اینکه زیست بوم شهر دغدغه ما است و سعی کرده‌ایم در سازمان پارک‌ها با اصلاح‌گونه ها و تصفیه پساب درختان برای آبیاری این زیست بوم را حفظ کنیم، تصریح کرد: رویکرد امسال به سمت توسعه فضای سبز خانگی است و از حیث مباحث اکولوژیکی آینده بهتری در انتظار شهر خواهد بود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: تقویت شبکه آبرسانی آب‌های خاکستری در شهر جز برنامه‌های سال آینده است که برای آن اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافت.

وی با اشاره به مسیرهای دوچرخه‌سواری گفت: در باب مسیرهای دوچرخه‌سواری تا به امروز تفاوت دیدگاهی وجود دارد، برخی معتقدند که باید برچیده شود و برخی دیگر اعتقاد به جانمایی درست مسیر دارند، با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک برنامه‌هایی در راستای بهره‌مندی از حمل‌ونقل پاک مثل وسایل برقی چون اسکوتر در سطح شهر داریم باید از مسیرهای دوچرخه‌سواری برای این مهم استفاده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه لازمه فرهنگ‌سازی و ترویج حمل‌ونقل پاک در شهر، ارائه تسهیلاتی برای خرید، تجهیز و حتی ایجاد ایستگاه‌های شارژ برق است، افزود: درباره مجاز بودن دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر، شهرداری منبع و مرجع نیست و باید مراجع ذی‌صلاح در این زمینه نظر بدهند، البته ما الگوهای جایگزینی برای دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر طراحی کرده و برای آن برنامه داریم.

باب فرهنگی در شهر بسته نشده است

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی گفت: هیچ تعصبی نسبت به برنامه‌های فرهنگی شهرداری نداریم اما به همت جوانانی فعال خوش فکر و خلاق در معاونت فرهنگی شهرداری، شاهد اجرای رخدادهایی هستیم که باعث شور و نشاط در سطح شهر شده است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: باب مشارکت در تمام زمینه‌ها از جمله پروژه‌های زیباسازی و فرهنگی در سطح شهر باز است و ما نیز مکرر فراخوان‌هایی را درباره جذب ایده‌های فرهنگی می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باب فرهنگی در شهر بسته نشده است، تاکید کرد: ما دستگاه‌های فرهنگی متعددی در شهر اصفهان داریم اما فقط شهرداری در زمینه فرهنگی کارهای شاخص انجام داده است و چنانچه روزی شهرداری کار فرهنگی نکند، شاهد یک نوع سکوت و رخوتی در سطح شهر خواهیم بود.

کد خبر 646802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.