فعالیت کمپ فدک از ۲۵ اسفند/ زاینده‌رود میهمان نوروزی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: اتفاقات متفاوت حوزه‌های عمرانی و زیباسازی را تا سه روز آینده در سطح شهر این کلان‌شهر شاهد خواهیم بود و از بیست‌وپنجم اسفند نصف‌جهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیستم اسفند_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به آمادگی شهر اصفهان برای استقبال از بهار و میزبانی از مسافران نوروزی اظهار کرد: از مدتی قبل همه در تکاپو هستند تا شهر را برای حضور مسافران نوروزی آماده کنند؛ با توجه به اینکه پیش‌بینی شده است امسال میزبان تعداد زیادی از مسافران خواهیم بود، باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد نوروز ۱۴۰۲ آب در رودخانه زاینده‌رود جریان دارد و بر جذابیت‌های این شهر می‌افزاید، تصریح کرد: طبق روال هر سال با رنگ‌آمیزی جداول و دیواره‌ها، خط‌کشی خیابان‌ها و هرس درختان، شهر تکانی می‌کنیم و در حال حاضر نیز کاشت گل و گل‌آرایی را در خیابان‌های اصفهان شاهد هستیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: نصب نشانه‌ها و نمادها توسط سازمان زیباسازی شهرداری در حال انجام است و محور نور را نیز خواهیم داشت که این اقدامات و اتفاقات چهره شهر را در ایام نوروز مانند سال گذشته دگرگون خواهد کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر برای تردد روان شهروندان و مسافران اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار قرار بود تا قبل از پایان امسال به طور رسمی افتتاح شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما با توجه به تکمیل‌نشدن نور پروژه، به‌طور موقت از هفته گذشته زیر بار ترافیک رفت تا ترافیک شمال شهر (سمت ورودی دولت‌آباد) کاهش پیدا کند که در حال حاضر رفت و آمد روان را در آن نقطه شهر شاهد هستیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: اتفاقات متفاوت حوزه‌های عمرانی و زیباسازی را تا سه روز آینده در سطح شهر اصفهان شاهد خواهیم بود و از بیست‌وپنجم اسفند نصف جهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از سه ماه پیش گفت: کمپ گردشگری فدک نیز از بیست‌وپنجم اسفند آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

شهردار اصفهان گفت: برای کودکان کار و خیابانی، مرکز ساماندهی و غربالگری، ویژه کودکان متکدی زیر ۱۸ سال با هدف جمع‌آوری و هدایت این کودکان از سطح شهر با کمک بهزیستی و فرمانداری اصفهان افتتاح شد تا کمتر شاهد حضور این کودکان در چهارراه‌های شهر باشیم، البته شهروندان نیز باید کمک کنند تا این پدیده از شهر ما جمع شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز تمام شرایط تربیتی برای کودکان متکدی فراهم شده است اما خانواده آن‌ها نیز باید این کمک را به سیستم شهر داشته باشند،  اگر مشکل مالی داشته باشند، خیریه‌ها آمادگی لازم برای حمایت از این افراد را دارند و دلیل منطقی برای حضور آن‌ها سر چهارراه‌ها وجود ندارد، لذا باید به سمتی برویم که شاهد این پدیده شهری و خیابانی در اصفهان نباشیم.

کد خبر 646791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    زاینده رود میهمان نیست میزبان هستش . چرا میهمان با این حجم بارش امسال و برکت خدا باز هم مسئولین بی کفایتی را برای خودشون پیش بینی میکنند