ماجرای استیضاح شهردار اراک از زبان عضو شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: موضوع استیضاح شهردار اراک در صحن علنی شورا مطرح شد و به دلیل نامه پنج عضو شورا، استیضاح به حد نصاب نرسید.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استیضاح شهردار اراک در صحن علنی شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: استیضاح شهردار به دلیل نامه پنج عضو شورا به حد نصاب نرسید، از این پنج عضو سه عضو جزو امضاکنندگان طرح سوال از شهردار و حتی از آغازکنندگان طرح استیضاح بودند اما از پاسخ‌های شهردار در صحن علنی قانع شدند و او را برای ادامه کار واجد صلاحیت دانستند.

وی افزود: درآمد ۱۱ ماهه شهرداری اراک در سال جاری ۲,۲۴۵ میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۹۴ درصد درآمد پیش‌بینی شده شهرداری محقق شده است که نشان می‌دهد شهرداری مشکل مالی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: سهم بودجه ۱۱ ماهه عمرانی شهرداری ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ ۸۴۷ میلیارد تومان هزینه شده که معادل ۵۰ درصد عملکرد است، البته اگر پیش‌پرداخت‌ها و علی‌الحساب‌ها را از این عدد کم کنیم، عملکرد عمرانی شهرداری ۳۶ درصد است.

وی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها عملکرد کمتر از ۲۰ درصد دارد، در حالی که این پروژه مربوط به دو سال گذشته است و با نقدینگی خوب شهرداری باید در سال جاری به اتمام می‌رسید.

خسروانی اضافه کرد: حدود ۸۶۰ میلیارد تومان پول در حساب‌های شهرداری است که ۱۵۰ میلیارد آن غیرنقد و ۷۱۰ میلیارد آن نقد است که شهرداری این پول‌ها را در بانک ذخیره کرده است و ماهانه حدود سه میلیارد تومان سود دریافت می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: شهرداری با توجه دارایی‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد، با سرعت کم عمل می‌کند و قدرت خدمت‌رسانی مطلوب به مردم را ندارد که نشان از ناتوانی مدیریت مجموعه است.

کد خبر 646772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.