پیش‌بینی ریزش ادامه‌دار دلار با توافق ایران و عربستان/ دست امارات برای عرضه درهم باز شد

توافق ایران و عربستان در روز گذشته موجب ریزش دلار در بازار غیررسمی شد، به طوری که مطابق با اطلاعات برخی کانال‌ها دلار تا ۴۷,۶۵۰ تومان نیز کاهش پیدا کرد، همچنین کارشناسان معتقدند که با این توافق قیمت دلار روند کاهشی به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته توافق و احیای روابط ایران و عربستان در فضای مجازی منتشر شد؛ این خبر نخستین تأثیر خود را چهار راه استانبول و سبزه میدان تهران گذاشت و به دنبال آن قیمت دلار در بازار غیررسمی و کانال‌ها افت شدید پیدا کرد و به ۴۷,۶۵۰ تومان رسید.

به گفته کارشناسان، از امروز _شنبه بیستم اسفندماه ۱۴۰۱_ بانک مرکزی به شکل گسترده ارزهای نفتی و پتروشیمی‌ها در بازار عرضه خواهد کرد و افت دلار را تشدید می‌کند.

مجیدرضا حریری در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: "رفقا هرچه دلار ذخیره کردید بریزید بازار، یکی از توافقات پکن سرازیر شدن درهم از طرف اماراته که از یکشنبه کلید میخوره. "

پیش‌بینی ریزش ادامه‌دار دلار با توافق ایران و عربستان/ دست امارات برای عرضه درهم باز شد

فعالان اقتصادی چه می‌گویند؟

مطابق با برخی شنیده‌ها از فعالان و تجار، روابط بانکی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس تقویت شده است، همچنین با برقراری روابط بین ایران و عربستان، دست امارات را برای عرضه درهم باز شده است و به زودی شاهد عرضه فراوان درهم از طریق امارات در بازار خواهیم بود. توئیت رئیس اتاق ایران و چین نیز این شنیده‌ها را تأیید می‌کند.

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین نیز در خصوص برقراری روابط بین ایران و عربستان اظهار کرد: بزرگ‌ترین مانع برای کنترل نرخ دلار درهم بود که مسیر آن مسدود شده بود و با گشایش‌های انجام شده نرخ دلار کاهشی خواهد شد.

وی افزود: از روز یکشنبه تبادلات درهم از سوی صرافی‌ها تسهیل می‌شود و در نتیجه نرخ دلار نیز روند کاهش را طی خواهد کرد، بخشی از افزایش نرخ دلار به دلیل جو روانی بوده است که با دسترسی به درهم، تأثیر روانی کاهش و نرخ آن نزولی خواهد شد.

کد خبر 646771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.