تحقق  ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری بروجرد طی ۲ سال پیاپی

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: آسفالت ۷۰۰ هزار متر مربع از معابر، کوچه‌ها وخیابان‌های این شهر، تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری طی دوسال پیاپی بدون فروش املاک و احداث پارک دو هکتاری مهر در مسکن مهر از دستاوردهای مهم شهرداری بروجرد در سال‌ جاری است که با حمایت شورای ششم به دست آمده است.

محمد پاپی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای مدیریت شهری ششم بروجرد در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون به‌جز تملکاتی که شهرداری در ملک دیگران داشته و مجبور به فروش آن شده، هیچ ملکی به فروش نرسیده است و در چنین شرایطی سال گذشته و امسال بودجه شهرداری ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی افزود: بعضی املاک شهرداری به‌صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شده بود؛ از جمله زمین ۲۰ هزار متری شهر بازی سابق بروجرد که برای ساخت هتل به بخش خصوصی واگذار شده بود اما تغییر کاربری به تالار داده بود و بنا بود از محل درآمد تالار ۱۷ درصد سهم شهرداری پرداخت شود که سهم ناچیزی بود، لذا با توجه به اینکه زمین در یکی از مناطق خوب شهر (کمربند شمالی بروجرد) قرار داشت، درباره آن مذاکره کردیم و سه هزار متر مربع بنا از املاک شهرداری که در اختیار بخش خصوصی بود، با قیمت بیش از ۱۶ میلیارد تومان زیر قیمت کارشناسی خریداری شد و ۲۰ هزار متر مربع فضای خوب گردشگری را به مجموعه شهرداری برای استفاده شهروندان برگشت دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد تصریح کرد: اطراف چغا جاده‌ای متروکه وجود داشت که هتل زاگرس به موازات ملک خود این جاده را نیز تملک کرده بود، با همکاری نماینده این شهر و برگزاری جلسات متعدد با میراث فرهنگی و گردشگری این جاده را به‌عنوان جاده سلامت بازسازی، زیباسازی، سنگ‌فرش و به محل پیاده روی خانوادگی تبدیل کردیم تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

پاپی‌نژاد با اشاره به بازسازی باغ فدک گفت: در این راستا لایروبی سه دریاچه این باغ پس از ۱۶ سال انجام شده است، همچنین جاده شهرک جهان‌آباد یا شهید کشوری که سال‌ها به شهر ملحق شده بود اما در اختیار شهرداری نبود را با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان آسفالت کردیم.

وی ادامه داد: زیرسازی آرامستان باغ رضوان، اتمام عملیات بلوار شهید پرافتخار اسلام (شهید بروجردی) در لاین خروجی که سال‌ها نیمه‌کاره رها شده بود، نورپردازی پارک‌ها و فضای سبز بروجرد همچنین بازسازی و کف‌پوش پارک‌های متروکه، طراحی بازارچه در خیابان شهید چمران و ایجاد فضای فروشگاهی ۱۷۰۰ متر مربعی در راستای رفاه کارکنان شهرداری، پرداخت عیدی و پاداش تمام کارکنان شهرداری ۵۰ روز قبل از پایان سال و پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش پایان سال کارگران شهرداری علاوه بر هدیه کارکنان، بخش دیگری از دستاوردهای شورای ششم شهر بروجرد است.

آسفالت ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر بروجرد

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم شهرداری این شهر که با حمایت شورای اسلامی شهر محقق شد، آسفالت ۷۰۰ هزار متر مربع از معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بروجرد بود که رضایتمندی خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی با اشاره به اصلاح هندسی بسیاری از ورودی‌های شهر بروجرد از سمت کمربند شمالی این شهر مانند ورودی قشلاق، نظامی گنجوی و خروجی آن و اصلاح هندسی پل اندیشه گفت: با اقدامات انجام شده این مسیرها علاوه بر زیباسازی، برای تردد شهروندان و مسافران هموار شد.

پاپی‌نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری بروجرد در مناطق حاشیه اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم این نقاط از انتهای خیابان بهار، میدان عشایر تا محلات ۳۰ متری انقلاب، اسلام‌آباد، لرآباد، ابراهیم‌آباد، احداث پارک محله، احداث جداول و معابر و کوچه‌ها را داشتیم که آسفالت زیادی برای آن‌ها استفاده شد و اقدامات خوبی در این مناطق حاشیه‌ای که در ادوار گذشته مورد غفلت قرار گرفته بودند، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب شهرداری، احداث پارک مهر همزمان با روز درختکاری در مسکن مهر بروجرد بود که با وجود اینکه هنوز تحویل شهرداری نشده بود اما چون مردم در مضیقه بودند، احساس تکلیف کردیم و یک پارک دو هکتاری را با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان به بهره‌برداری رساندیم.

کد خبر 646717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.