وظیفه ما انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: اصفهان حدود یک میلیون دانش‌آموز و بیش از ۶۰۰ هزار دانشجوی شهید دارد، یکی از وظایف اصلی همه ما در گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود احمدی‌نیا امروز _جمعه نوزدهم اسفندماه_ در سخنرانی پیش از نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یکی از توجهاتی که حضرت امام (ره) داشتند در موضوع تمدن‌سازی بود، امروز می‌بینم که تمدن‌سازی با محوریت ملت عزیز و رهبری رهبر فرزانه انقلاب اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: همه نسل جوان در عرصه بین‌المللی و در جهان به این نتیجه رسیده‌اند که مبارزه با ظلم و کفر فقط پایداری و بیداری می‌خواهد. انسان در برابر ظلم باید بداند که ظلم پایه ندارد و تاریخ مصرف دیکتاتوری در جهان به پایان رسیده است و فقط نداشتن از خودگذشتگی می‌تواند انسان را در این مسیر سست کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: شهدا حضور دارند و همه ما را شفاعت می‌کنند، بنابراین در حضور شهدا باید سفیری برای تفکر، اندیشه و نگاه آنان باشیم.

احمدی‌نیا خاطرنشان کرد: راه برون رفت از همه آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهایی که به حقوق شهروندی خسارت وارد می‌کند این است که در برابر همه ظلم و نظام سلطه با بیداری و هوشمندی که در نسل جوان است برای پیشبرد سیره و منش شهدا و ترویج فرهنگ شهادت به وظیفه‌مان عمل کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما می‌توانیم به عنوان سفیر جهادی در میدان برای حفاظت از انقلاب اسلامی که همه شهدا، ایثارگران و رزمندگان به امانت سپردند باشیم، هریک از ما در هر مقام و جایگاهی قرار گرفتیم باید بدانیم وظیفه ما تمام نشده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: امروز تنها مطالبه خانواده شهدا این است که نگذاریم دستاوردهای انقلاب اسلامی و ثمره خون شهدا دچار خدشه شو و بدانیم چه وظیفه سنگینی را بر دوش داریم.

احمدی‌نیا با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به وظیفه خود عمل کرده و به خواسته ملت پاسخ دهند، ادامه داد: آمار و ارقام در شهر اصفهان نشان می‌دهد که همه به نوعی خانواده شهدا و ایثارگرند. این نشانه ولایت‌مداری، هوشمندی و غیرت دینی ملت وفادار است.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان با تقدیم ۲۴ هزار شهید، بیش از ۵۱ هزار جانباز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ آزاده، رتبه اول در جامعه آماری کشور را به خود اختصاص داده است. این نشان دهنده حضور همه جامعه ملت در تمام عرصه‌ها بوده، امروز هم می‌بینید در بحث خودکفایی و رشد شرکت‌های دانش بنیان نسل، جوانان و به ویژه نخبگان که باعث خوشحالی مردم خواهد شد حضور دارند، حدود هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران جز نخبگان هستند، این نشان دهنده ادامه راه پدران‌شان و وفاداری به جامعه اسلامی است.

احمدی‌نیا گفت: ملت انتظار دارند بتوانیم در زمان مدیریت کنیم. هرچقدر در ادوار گذشته به سیستم اداری و اجتماعی کشور صدمه زدیم آنجا بوده که در زمان سو مدیریت شد و هزینه‌هایی که در فرصت سوزی‌ها خسارت زدیم بیشتر از منابع مالی بوده است.

وی تصریح کرد: امروز نگاه مقام معظم رهبری این است که در وحدت کلمه و مساعدت در همه موضوعات می‌توان بخشی از دغدغه‌های ملت عزیز را برطرف کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: در اصفهان شهادت نه تنها تمام نشده بلکه هر روز و هر هفته در شهر تشییع شهید عزیزی را داریم. راه و سیره شهدا و نگاه امام عزیز این است که قدردان خوبی‌ها و انسان‌هایی که در زمان خودشان بهترین مدیریت‌ها را کردند، باشیم.

احمدی‌نیا گفت: در اصفهان حدود یک میلیون دانش‌آموز و بیش از ۶۰۰ هزار دانشجو دارد، یکی از وظایف اصلی همه ما که در گام دوم انقلاب و جهاد تبیین انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان است.

وی یادآور شد: دشمنان اسلام بر آن شدند که با جنگ ترکیبی و بی‌انگیزگی به ویژه برای نسل جوان با ما مقابله کنند. همه ما مسئولیم که سیره شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم چرا که سرمایه اصلی نظام نسل جوان است.

کد خبر 646698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.