می‌توانیم  به دوران سرکشی اسرائیل پایان دهیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: می توانیم دشمن صهیونیستی را شکست دهیم و به دوران سرکشی اسرائیل پایان دهیم و این ارتش را که شکست ناپذیر عنوان شده بود، از بین ببریم.

به گزارش ایمنا، سید حسن نصرالله عصر روز _پنجشنبه هجدهم اسفندماه_ در آئین سالروز تأسیس مؤسسه تربیت و تعلیم اسلامی و ولادت باسعادت حضرت امام مهدی (عج) در سخنانی اظهار کرد: همه تلاش‌های خود را برای حفظ و تقویت بنیان مؤسسه تربیت و تعلیم اسلامی به کار خواهیم برد و دامنه فعالیت آن را گسترش خواهیم داد.

وی به وضعیت ناگوار فرهنگی و انحطاط اخلاقی در جوامع غربی و ترویج رفتارهای غیراخلاقی و بی بند و باری از سوی آمریکا اشاره و تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا از همه سفارتخانه‌های خود خواسته است که در کشورهایی که فعالیت می‌کنند، همجنس گرایی را ترویج و از آن دفاع کنند و هرکسی نیز که با آن مخالفت کند، محکوم کنند. آمریکا همه اینها را هدفمند انجام می‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که جوانان را تهدید می‌کند، گفت: مواد مخدر یکی دیگر از تهدیدهای خطرناک خصوصاً در مدارس است و کسی که آن را ترویج می‌کند، از بدترین مفسدان روی زمین است و در مقابله با این خطر بزرگ دو راه وجود دارد که نخست باید مبتلایان به اعتیاد را درمان کرد و براساس آن اگر فردی معتاد شد با برنامه و پزشکی و روانکاوی او را معالجه کرد و یا تجار را بازداشت و زندانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت: روش دیگر نیز این است که با الگوبرداری از راه انبیا الهی در راستای تقویت بهبود شرایط روحی و روانی نسل‌ها و تعلیم و تربیت آنها گام برداشت. بر این اساس، اگر جوانان درخصوص پرهیز از ارتکاب گناه و معصیت و هرچه بدی هست، تربیت کنیم و این ارزش‌ها در ذهن و وجود آنها ملکه شود، آنها در مقابل آسیب‌ها و فسادها و هرگونه انحطاط و خشونتی مصون می‌شوند.

وی با اشاره به خشونت و نا امنی در آمریکا نیز افزود: روزی نیست که یک دانش‌آموز هم کلاسی خود یا معلم خودش را نکشد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به ولادت با سعادت حضرت امام مهدی (عج) خاطرنشان کرد: مهمترین پیام و فرهنگ امید است. امید به آینده، یعنی درهای بسته وجود ندارد و تاریکی برای همیشه نیست و به دنبال آن نور و روشنایی است و ظلم مطلق وجود ندارد و عدالت است. امید جزئی از فرهنگ دینی است. برای کسی که به خداوند ایمان دارد، چیزی به نام ناامیدی نیست.

سید حسن نصرالله گفت: خطرناک‌ترین یأس و ناامیدی، قبول اشغالگری و قبول شروط اشغالگر و تسلیم شدن است. اما مقاومت در لبنان با همه گروه‌ها از منظر امید به حرکت درآمد و تاکید کرد که می‌توانیم این دشمن را شکست دهیم و به دوران سرکشی اسرائیل پایان دهیم و این ارتش را که شکست ناپذیر عنوان شده بود، از بین ببریم. مقاومت نتیجه امید بود و تسلیم شدن نتیجه یأس. مقاومت پیروزی‌های عظیمی با امید به دست آورد.

وی افزود: مقاومت همان امیدی است که پیروزی‌های سریعی علیه دشمن اسرائیلی رقم زد. در سال ۲۰۰۰ میلادی، مقاومت با این امید ادامه داد و در سال ۲۰۰۶ میلادی مقاومت با امید پایداری و استقامت کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورد و پروژه‌اش در خاورمیانه در هم شکسته شد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه دشمن کشتار و کوچاندن و ویران کردن خانه‌ها را نیز با هدف تقویت روحیه یأس و ناامیدی مرتکب می‌شود، به کشتار بئر العبد در سال ۱۹۸۵ میلادی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵ نفر شهید و ۲۷۰ نفر دیگر زخمی شدند و هدف از این کشتار که با دستور آمریکا بود، ایجاد یأس و ناامیدی در قلوب ما بود.

وی افزود: به همه کسانی که ما را به کشتن و محاصره تهدید می‌کنند تاکید می‌کنیم که با کشتن تسلیم نمی‌شویم و اراده ما اصلاً متزلزل نمی‌شود. ما احساس ضعف نخواهیم کرد زیرا به خداوند، ملت و نسل و جوانان خود ایمان راسخ داریم. انتظار تسلیم شدن از ما نداشته باشید.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به بحران سیاسی داخلی لبنان نیز خاطرنشان کرد: درهای راه حل باز است و نباید تسلیم شروط بین المللی و منطقه‌ای شد، کسانی که تسلیم شدند، موفق نشده‌اند. تسلیم نخواهیم شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 646655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.